جهاددانشگاهی؛ خط‌شکن عرصه‌های علمی
کد خبر: 3914376
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

جهاددانشگاهی؛ خط‌شکن عرصه‌های علمی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه به مقوله پژوهش را مورد تأکید قرار داده‌اند، تصریح کرد: دولت باید از جهاددانشگاهی به عنوان خط‌شکن عرصه‌های علمی حمایت مضاعفی کند.

دولت با حمایت مضاعف از جهاد دانشگاهی، این نهاد را به عنوان خط‌شکن عرصه‌های علمی یاری رساندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از جهاددانشگاهی استان، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به تلاشگران این نهاد که به عنوان یک نهاد انقلابی که در عرصه‌های مخالف جهادگونه وارد عمل شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف توجه به مقوله پژوهش مورد تأکید قرار داده‌اند و دولت نیز باید از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که در این راستا تخصصی وارد عمل شده است، حمایت مضاعفی کند.

وی ادامه داد: ضروری است دولت با اختصاص بودجه ویژه به جهاددانشگاهی و ایجاد زمینه درآمدزایی به نفع این نهاد در مسیر توسعه پژوهش و عملیاتی کردن پژوهش‌های انجام شده برای رفع مشکلات جامعه اقدام کند و جهاددانشگاهی را به عنوان خط‌شکن عرصه‌های علمی یاری رساند.

ذاکر افزود: جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس با ترکیب دو واژه جهاد و دانشگاه در عرصه‌های مختلف جهادی‌وار وارد شده و در تربیت نیروهای جوان متعهد کارآمد متمایزتر از سایر دانشگاه‌ها متناسب با اهداف انقلاب، مطالبات مردمی، در راستای رویکردهای سیاسی و اجتماعی کلی نظام با هدف حل مشکلات مردم ورود پیدا کرده که تاکنون نیز موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

وی با بیان اینکه نوآوری و تلاش در راستای رفع مشکلات روز جامعه همگام و هماهنگ با ارکان نظام و مطالبات رهبری وجه تمایز این نهاد برخاسته از انقلاب است، گفت: جهاد دانشگاهی از حالت عادی‌سازی و کارهای روتین عبور کرده و به سمت جهش تولید و نوآوری پیش می‌رود.

ذاکر با بیان اینکه ترکیب و همگامی توامان علم و صنعت از اولویت‌های جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس بوده که این امر به عینه در اقدامات این نهاد نمود یافته است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای ترقی، توسعه و همسان‌سازی کشور در علم و صنعت تلاش کرده و موفق بوده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شعبه استانی جهاددانشگاهی نیز در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، و پرورش گیاهان دارویی گام‌های مؤثری برداشته و به موفقیت‌های قابل تحسینی دست یافته است.

ذاکر با بیان اینکه جهاددانشگاهی ظرفیت و پتانسیل فراوانی برای رفع مشکلات جامعه دارد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در راستای جهش تولید، استقلال علمی، مهارت‌آموزی، استقلال اقتصادی و معیشتی ورود کند و با به‌کارگیری نخبگان در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم متناسب با نیازها و پتانسیل‌های منطقه گام بردارد.

انتهای پیام
captcha