اهتمام بیشتر به شناساندن غدیر / از اطعام نیازمندان تا تکریم سادات
کد خبر: 3914566
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
در جلسه ستاد غدیر کوهبنان مطرح شد؛

اهتمام بیشتر به شناساندن غدیر / از اطعام نیازمندان تا تکریم سادات

امام‌ جمعه کوهبنان با بیان اینکه اطعام دادن و تکریم سادات از جمله کارهای ارزشمند در روز عید غدیر است، گفت: با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و خیرین شهرستان، یکصد بسته غذایی همزمان با دهه ولایت میان نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، امام‌ جمعه کوهبنان، 13 مردادماه در جلسه ستاد غدیر این شهرستان که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: عید بزرگ شعیان و عید اکمال دین را در پیش داریم‌ که زنده نگه داشتن غدیر در حقیقت زنده نگه داشتن اسلام است.

وی ادامه داد: از جمله کارهای ارزشمند در روز عید غدیر اطعام دادن است، البته با توجه به شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا در بحث اطعام بایستی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و مؤمنان به سمت و سوی توزیع سبد کالا حرکت کنند.
//

امام‌ جمعه کوهبنان یادآور شد: در تمام برنامه‌ها به‌ویژه عید سعید غدیرخم باید زینت و افتخار شیعه و دین مبین اسلام باشیم چراکه مسئله غدیر وحدت‌آفرین و عزت‌آفرین است.

وی تأکید کرد: یکی از کارهای ارزشمند تکریم سادات است، لذا در صدد هستیم در آستانه عید غدیر هدایای نقدی به سادات نیازمند شهرستان تقدیم کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و خیرین توزیع یکصد بسته غذایی را در دستور کار داریم، همچنین دیدار مؤمنانه با سادات و بزرگان از دیگر کارهای ارزشمند در دهه ولایت است که با توجه به شرایط خاص این مهم امسال به‌صورت مجازی و تلفنی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله خصلت‌های مولای متقیان گذشت و بخشش دیگران بود، در این ایام مبارک به واسطه وجود ارزشمند مولای متقیان سعی کنیم دیگران را مورد بخشش قرار دهیم و در راستای برقرای صلح و صفا گام برداریم.

در ادامه حجت‌الاسلام احمدرضا قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان ضمن تبریک دهه ولایت گفت: در یکی از شریف‌ترین ماه‌های سال قرار داریم که بهترین زمان برای تحکیم پیوند با ولایت و رهبری و همچنین مناجات و نزدیک شدن به خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در کشور و ستاد غدیر شهرستان کوهبنان، بیان کرد: عید غدیر از افضل روزهای سال است؛ در این روز برای احیا و زنده نگه داشتن غدیر برنامه‌هایی انجام می‌شود که اطعام در روز غدیر سابقه طولانی در کوهبنان دارد؛ این مراسم همه ساله در مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار با حضور اکثریت ‌مردم شهرستان و همت خیرین برگزار می‌شود که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان اظهار کرد: در صدد هستیم که در  روز عید غدیر با همکاری چند نانوایی نان صلواتی در شهرستان به‌صورت رایگان توزیع شود. راه‌اندازی کاروان‌های شادی در شب و روز عید غدیر را خواهیم داشت، البته تلاش در راستای بستن عقد اخوت، برقراری صلح و صفا و دور ریختن کدورت‌ها، چراغانی معابر، میادین، سردر منازل و ادارات، روزه گرفتن، صدقه دادن، خوشحال کردن دل مؤمن و... هم‌ باید در راستای ارج نهادن به عید غدیر مورد توجه قرار گیرد.
//

در ادامه روح‌الله ابراهیمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری کمک‌های مؤمنانه در دهه ولایت، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: نهج‌البلاغه یکی از کتب ارزشمند و دارای فضیلت است؛ خانواده‌ها تلاش کنند در طول سال خصوصا در دهه ولایت به قرائت نهج‌البلاغه مبادرت بورزند در حالی که جرج جرداق مسیحی بارها نهج‌البلاغه را قرائت کرد و هر بار بیشتر شیفته و‌ مجذوب این کتاب هدایت شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان کرد: در شرایطی که دشمنان در صدد ضربه زدن به جایگاه ولایت و فرهنگ غنی اسلامی هستند باید در شناساندن غدیر و جایگاه مولای متقیان تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: همزمان با دهه ولایت در روز چهارشنبه، 15 مردادماه، رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شهرستان اجرایی خواهد شد و به بیش از صد خانواده سبد کالا اهدا خواهد شد.

همچنین در این جلسه منصور خجسته، کارشناس بهداشت کوهبنان گفت: با توجه به شرایط خاص در سال جاری جا دارد به جای توزیع غذای گرم به سمت و سوی توزیع سبد کالا پیش برویم و در راستای سلامت و بهداشت جامعه گام برداریم.

کارشناس بهداشت کوهبنان تأکید کرد: جا دارد ایستگاه‌های صلواتی در این ایام به جای توزیع شربت و شیرینی به توزیع ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی مورد نیاز خانواده‌ها مبادرت ورزند.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوطالب هنرهوده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان در صدد هستند تا نام و یاد ائمه اطهار(ع) را کم‌رنگ ‌کنند تلاش کنیم که نام زیبای ائمه اطهار(ع) را برای فرزندان خود انتخاب کنیم.
//

وی اظهار کرد: باید به خود ببالیم که مردم ایران اسلامی نام پیامبران، ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنان را بیشتر از سایر اسم‌ها برای نامگذاری کودکان خود بر می‌گزینند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان گفت: جا دارد در این ایام از کسانی که نام مولای متقیان و القاب ایشان را دارند با اهدای هدیه از آنان تجلیل کنیم.

نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام
captcha