شرایط بهره‌مندی فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از بیمه قرآنیان
کد خبر: 3914618
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

شرایط بهره‌مندی فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از بیمه قرآنیان

مدیرکل ارشاد چهارمحال‌وبختیاری در خصوص شرایط عضویت بیمه فعالان قرآنی، گفت: فعالان قرآنی واجد شرایط می‌توانند برای دریافت خدمات بیمه‌ای در صندوق اعتباری هنر عضو شوند.

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه فعالان قرآنی واجد شرایط می‌توانند برای دریافت خدمات بیمه‌ای در صندوق اعتباری هنر عضو شوند، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تأمین معیشت و حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان عرصه‌های قرآنی کشور، همواره یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی بیان کرد: تکریم و حمایت از قرآنیان استان، بهبود معیشت، تأمین و جبران هزینه‌های درمانی و ارتقای منزلت اجتماعی فعالان قرآنی از جمله اهداف تأمین بیمه قرآنیان است.

مدیرکل ارشاد استان ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تحقق این امر، اقدام به پوشش فعالان عرصه قرآنی کشور تحت بیمه خدمات تأمین اجتماعی کرده تا بتوان با کاهش دغدغه‌های معیشتی این قشر مهم و راهبردی در جامعه، زمینه‌ساز ارتقای کمی و کیفی خدمات و محصولات قرآنی در جامعه باشیم.

شریفی ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تمامی افرادی که حائز شرایط لازم و مطابق با آیین‌نامه بیمه فعالان قرآنی باشند را تحت پوشش این بیمه قرار می‌دهد. داشتن حسن سابقه اخلاقی، داشتن اشتغال به فعالیت‌های قرآنی در هنگام ارائه درخواست، گذشت حداکثر 2 سال از ارائه آخرین محصول، خدمت و یا دستاورد قرآنی و فعالیت مداوم در حوزه تخصصی از جمله شرایط عمومی برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه‌ای است.

مدیرکل ارشاد استان تصریح کرد: قاريان، حافظان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مبتهلان و اعضای گروه‌های تواشیح، طراحان نرم‌افزارهای قرآنی، داروان، مربیان و اساتید و پژوهشگران قرآنی از جمله فعالان قرآنی هستند که در صورت احراز شرایط اختصاصی مندرج در آیین‌نامه بیمه قرآنیان، مشمول بیمه می‌شوند. متقاضیان ثبت نام می‌توانند با مراجعه به واحد قرآن و عترت این اداره‌کل و دریافت معرفی‌نامه از این واحد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha