مرحله استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود
کد خبر: 3914633
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

مرحله استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مرحله استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم 24 مرداد ماه جاری در 13 شهرستان برگزار می‌شود.

محمدمهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم 24 مرداد ماه جاری در 13 شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 58 نفر از فعالان قرآنی در حوزه تفسیر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: بیشترین میزان شرکت‌کننده در این دوره مربوط به شهرستان آستانه اشرفیه است.

قربانیان در خصوص منابع این دوره از مسابقات تفسیر قرآن کریم، گفت: سوالات این مرحله از تفسیر سوره مبارکه مریم و از تفسیر شریف نمونه و یا صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت طرح خواهد شد.

وی افزود: در مرحله کشوری، سؤالات از تفسیر سوره‌های مباره مریم و طاها از تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: مرحله استانی به صورت حضوری و با آزمون کتبی (تستی و تشریحی) توسط اداره‌کل اوقاف با مسئولیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و دبیری رئیس اداره امور قرآنی، 24 مرداد جاری برگزار می‌شود.

قربانیان تاکید کرد: ملاک شرکت در برگزاری مسابقه افرادی هستند که در سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران my.oghaf.ir ثبت‌نام و لیست آنها از طریق مرکز امور قرآنی به استان ارسال گردیده است.

وی با اشاره به مکان‌های برگزاری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم گفت: در شهرستان آستارا حرم امامزادگان قاسم و ابراهیم، در آستانه اشرفیه حرم آقا سید محمد آخوندمزار و در بندرانزلی بقعه بی بی حوریه محل برگزاری مسابقات است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در تالش اداره اوقاف تالش، در رشت دارالقرآن پورباقی و در رودبار اداره اوقاف رودبار، محل برگزاری مسابقات تعیین شده‌اند، گفت: در رودسر دارالقرآن طالبزاده، در فومن و شفت اداره اوقاف فومن و در صومعه‌سرا اداره اوقاف صومعه سرا محل برگزاری مسابقات هستند.

قربانیان بیان کرد: شرکت‌کنندگان مسابقات تفسیر قرآن کریم در شهرستان‌های لنگرود و لاهیجان در بقعه امیر شهید لاهیجان و در ماسال در اداره اوقاف ماسال به رقابت به یکدیگر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: نظر به اهمیت تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم، برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب اقشار مختلف جامعه به انس با کلام وحی و آشنایی با مفاهیم عمیق کتاب الهی باشد.

انتهای پیام
captcha