جشن‌ غدیر با رعایت نکات بهداشتی در خوزستان برگزار می‌شود / تدوین پروتکل‌هایی برای محرم
کد خبر: 3914648
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹

جشن‌ غدیر با رعایت نکات بهداشتی در خوزستان برگزار می‌شود / تدوین پروتکل‌هایی برای محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه جشن‌های غدیر بدون استثناء در تمامی شهرها با هر وضعیتی که دارند، برگزار شود، گفت: این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در حداقل زمان برگزار می‌شود. همچنین برنامه اطعام نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی شبکه بهداشت استان اجرا می‌شود.

جشنبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی نبی‌زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره آخرین تصمیمات برای برگزاری مراسم محرم در استان گفت: در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان در خصوص برنامه‌های ماه محرم و صفر مقرر شد که مرکز بهداشت استان و اداره‌کل تبلیغات استان جلساتی را طی هفته جاری برگزار کنند و به یک پروتکل بومی‌سازی شده مطابق پروتکل ملی برسند و در جلسه بعد ستاد کرونا که هفته آینده برگزار می‌شود به بحث و بررسی گذاشته و نتایج آن اعلام شود.

وی اظهار کرد: طبیعتاً این جلسه بعد از عید غدیر خواهد بود. بعد از آن بنا شد که جلسات متعددی در خصوص توجیه و اقناع فعالین مراسمات برگزار شود. مقرر شده است سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانداران‌، ائمه جمعه و شبکه بهداشت هر شهرستان جلساتی را با مداحان و برگزار کنندگان مراسم محرم برگزار و آنها را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات دیگر برگزاری مراسم توجیه کنند.

نبی‌زاده افزود: همچنین بنا شد در جلسه آینده برنامه‌ای به صورت محوری و نمادی با حضور استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در استان‏، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و معاون مرکز بهداشت استان با اقشار تأثیرگذار در محرم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین درباره جشن‌های عید غدیر نیز گفت: عید غدیر به عنوان یک عید بسیار مهم برای شیعه مطرح است و آنچه از طرف ما در این جلسه مطرح شد برگزاری سه برنامه کاروان‌های شادی، پخت غذا و جشن‌های غدیر که به طور معمول در مساجد و غیر آن برگزار می‌شود. درخواست شد هر سه برنامه با رعایت دستورات بهداشتی برگزار شود. آنچه تصویب شد و ستاد کرونا تصمیم گرفت این بود که مراسمات به غیر از کاروان‌های شادی برگزار شوند.

وی افزود: منظور از کاروان شادی راهپیمایی‌های مردمی است که با توجه به اینکه این برنامه از طرف ستاد ملی کرونا ممنوع شد در استان نیز نباید برگزار شود. اما پخت غذا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون توزیع در محل و توزیع به همراه تقدیم برخی وسایل بهداشت فردی بلامانع است.

نبی‌زاده ادامه داد: جشن‌های غدیر باید بدون استثناء در تمامی شهرها با هر وضعیتی که دارند برگزار شود. در هفته آینده بنا شد گزارشی از این جشن‌ها در جلسه ستاد کرونا ارائه شود. سازمان صنعت و معدن ملزم به همکاری در تهیه ماسک برای این جشن‌ها شد و مقرر شد برای هر جشن مسئولی جهت مراقبت حضور داشته باشد. این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری و در حداقل زمان برگزار می‌شود. برنامه اطعام نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی شبکه بهداشت استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha