ثبت 10 وقف جدید در کاشمر / تجلیل از خبرنگاران فعال + عکس
کد خبر: 3914671
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

ثبت 10 وقف جدید در کاشمر / تجلیل از خبرنگاران فعال + عکس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۰ وقف جدید به ارزش ۹۳۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است که ۴۰ درصد این موقوفات را بانوان به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام نیساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، 14 مردادماه در نشست خبری این اداره با اصحاب رسانه که در آستانه روز خبرنگار در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) برگزار شد، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۰ وقف جدید به ارزش ۹۳۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است که ۴۰ درصد این موقوفات را بانوان به ثبت رسانده‌اند.

وی بحث گزارش‌های ثبتی را از اولویت‌های برنامه‌ای این اداره برشمرد و یادآور شد: از ابتدای سال، ۴۰ سند مالکیت اخذ شده و ۴۰ رقبه سنددار شدند. همچنین ۵۰۰ هکتار از اراضی پلاک حاجی‌آباد که ۴۰ درصد آن موقوفه است و پلاک عشرت‌آباد با ۲۹۱ هکتار که یک چهارم آن موقوفه است، ۲۰۰ هکتار حوزه سرحوضک که ۲۰ درصد آن موقوفه است و ۲۰۰ هکتار حوزه فرگ است که این چهار مورد از اولویت‌های امسال اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برای اخذ سند مالکیت بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در بقاع متبرکه این شهرستان یک میلیارد و 400 میلیون تومان فعالیت عمرانی انجام شده است که به تفکیک ۳۰۵ میلیون تومان بحث احداث گنبد امامزاده سیدمحمد(ع)، ۸۳۶ میلیون تومان هزینه‌های عمرانی امامزاده سیدحمزه(ع) و ۱۰۰ میلیون تومان در زائرسرای امامزاده سیدمرتضی(ع) هزینه شده است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود کار و کسانی که در حوزه کار و اشتغال‌زایی به مشکل خورده‌اند به لطف فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه برای سه هزار کارگر اشتغال‌زایی داشته‌ایم که از این تعداد دو هزار و 740 نفر در بقاع متبرکه و ۳۰۰ نفر در بحث موقوفات مشغول به کار شدند. همچنین با توافقی که با رئیس زندان انجام شد در حدود 20 نفر از نیروهای زندان که در بند آزاد بودند طی ۲۰۰ روز در انجام فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه به‌کار گرفته شد.

حجت‌الاسلام نیساری در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه این است که کار فرهنگی باید در بستر کار اجتماعی باشد به همین منظور با تأکید بر بحث اشتغال‌زایی در بقاع متبرکه در جلساتی که با مسئولان داشتیم مقرر شد کارگاه قالیبافی(قالی کاشمر) در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) راه‌اندازی شود.

در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال شهرستان کاشمر تقدیر به عمل آمد و در ادامه خبرنگاران به همراه حجت‌الاسلام نیساری از فعالیت‌های عمرانی بقعه امامزاده سیدحمزه( ع) بازدید کردند.
 
 
نسیم حجازی
انتهای پیام
captcha