اخبار معارفی رسانه‌ها / استقبال از طرح مجازی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان
کد خبر: 3914673
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

اخبار معارفی رسانه‌ها / استقبال از طرح مجازی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان

«استقبال مطلوب مخاطبان از طرح مجازی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان» از عناوین خبری مهم امروز در صفحات معارفی رسانه‌ها است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 14 مردادماه 99 اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «استقبال مطلوب مخاطبان از طرح مجازی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان» آمده است: طرح ایلاف در حالی امسال کار خود را آغاز کرد که در اولین تجربه برگزاری، با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد و تعداد هزار و ۸۲۷ نفر در این طرح نام‌نویسی کردند. طرح قرآنی ایلاف به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امسال برای اولین بار و به صورت مجازی در سطح شعب بیت‌الاحزان و دیگر موسسات قرآنی راه‌اندازی شد.

این طرح ویژه حفظ یک جزء قرآن کریم در ایام فراغت تابستان است که باتوجه به شیوع کرونا به صورت مجازی و در سطح کشور برگزار می‌شود. البته ابتدا قرار بود طرح به صورت حضوری برگزار شود که در ادامه مجازی شد. همچنین طرح در بستر فضای مجازی و در قالب تماس تلفنی و آنلاین برگزار می‌شود. مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) مبتکر طرح‌های نوین حفظ قرآن در کشور است که اولین مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کشور از سوی این مؤسسه راه‌اندازی شده است.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برگزاری جشنواره بین‌المللی «من غدیری‌ام»+تیزر»، «بایدها و نبایدهای خدا برای انسان مانند نسخه پزشک است»، «طرح اطعام «مائده غدیر» در کشور برپا می‌شود/ توزیع بیش از ۵ میلیون پرس غذا در عید غدیر»، «سادات، عیدی خود را خرج جهیزیه نیازمندان می‌کنند +موشن‌گرافی» و « ترتیل صفحه ۴۴۱ قرآن باصدای مصطفی اسماعیل+صوت و متن» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «راهکارهای برگزاری عزاداری محرم سریع‌تر به اطلاع مردم برسد» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم مثل همیشه پرکار بوده و امروز نیز 15 خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. در خبری با عنوان «سادات عیدی خود را خرج جهیزیه نیازمندان می‌کنند» می‌خوانیم: حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به طرح تجمیع عیدی سادات به مناسبت عید غدیر اظهار کرد: هر سال رسم بود که به مناسبت عید غدیر، مردم برای تبریک این عید به خانه سادات می‌رفتند و سادات نیز عیدی به آن‌ها می‌دادند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان این دید و بازدید‌ها نیست. در پی این اتفاق تصمیم شد تا طرح تجمعی عیدی سادات در دستور کار قرار گیرد که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و بنیاد برکت احسان و خیریه نیک‌اندیش این طرح برگزار خواهد شد. سادات و مردم می‌توانند برای مشارکت در این طرح از طریق نرم‌افزار و سامانه #99*4030* از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول تماس حاصل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: در این طرح بناست جهیزیه‌هایی به مبلغ 20 میلیون تومان برای نوعروسان نیازمند تهیه شود که 10 میلیون از آن از سوی خیرین تأمین می‌شود و 10 میلیون مابقی با کمک‌های مردمی و سادات تهیه خواهد شد. از تمامی مردم به ویژه سادات درخواست می‌کنیم در این طرح شرکت کنند تا ان‌شاءالله به برکت امیرالمومنین(ع) و این روز عزیز بتوانیم گره‌ای از زندگی نوعروسان بی‌بضاعت در این شرایط سخت کرونایی باز کنیم و آنان راهی خانه بخت شوند. ازدواج جوانان سنت حسنه‌ای است که زمینه‌سازی و کمک به آن می‌تواند خیر و ثواب بسیاری داشته باشد.

چهارده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «پاسخ امام هادی(ع) درباره ماجرای سجده یعقوب بر یوسف نبی و علم آصف بن برخیا»، «ماندگاری: صرفِ شادی در عید غدیر کافی نیست / وارد میدان احسان علوی شویم»، «آیا ماهیت نذورات در ماه محرم تغییر می‌کند؟»، «بچه‌های مسجد در ۴۰ نقطۀ تهران کاروان شادی غدیر برپا می‌کنند»، «امام هادی(ع)، امیرالمؤمنین(ع) را چطور توصیف کرد؟»، «مهدویت در زیارت جامعه| فرهنگ انتظار در آیینه زیارت جامعه کبیره»، «جلسه هم‌اندیشی کارگروه ماه محرم برگزار شد/ قمی: باید از نقطه نظرات و راهکارهای کارشناسان استفاده کرد»، «فرحزاد: فقط تماشاگر عید غدیر نباشیم»، «عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند»، «پیام‌های غدیر|ماجراهای مشترک جریان غدیر با داستان یوسف نبی (ع)»، «۱۰ تایپوگرافی جدید به مناسبت عید غدیر خم+عکس»، «تبیین پیام‌های اسلام نیازمند غدیر بود/ چه عواملی موجب تشتت پس از اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) شد؟» و «دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم/ برگزاری جلسات در فضای باز اولویت باشد» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم/ جلسات به فضای باز می‌رود» و «مناجات امام سجاد(ع) با خداوند و واگذاری حاجات به او» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «رتبه های برتر قرآن آموزان مهد قرآن استان تهران معرفی شدند» منتشر کرده است.

میزان

«برنامه‌ریزی برای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم ۱۴۴۲» عنوان تنها خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز امروز سه خبر با عناوین «‌چرا فقط حیدر(ع) امیرالمؤمنین است؟»، «چه تصمیماتی برای برگزاری مراسم ماه محرم گرفته شده است؟» و «درخواست مدیرکل سلامت شهرداری تهران برای برگزاری هیات‌های عزاداری آنلاین» منتشر کرده است.

ایبنا

دو خبر صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران در روز جاری نیز شامل «روایت‌هایی از شیوع بیماری در محرم ۱۲۷۱ / به فرم‌های جدید عزاداری فکر کنیم» و «مسابقه کتابخوانی «فرازهای فروزان» برگزار می‌شود» است.

انتهای پیام
captcha