نگاه غیرتخصصی و بدون کنکاش آفت شغل خبرنگاری است
کد خبر: 3915261
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

نگاه غیرتخصصی و بدون کنکاش آفت شغل خبرنگاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: داشتن نگاه غیرتخصصی و بدون کنکاش به موضوعات مختلف آفت شغل خبرنگاری است و برای همین منظور خبرنگاران باید پیش از ورود به این رشته آموزش‌های لازم در حیطه تخصص‌های خود را بیاموزند.

نگاه غیرتخصصی و بدون کنکاش آفت شغل خبرنگاری استحجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه خبرنگار به همه اقشار جامعه تعلق دارد، اظهار کرد: یک خبرنگار باید با امانت‌داری و صداقت خدمت کرده و در انجام وظیفه به هیچ جریان و گروه خاصی تعلق خاطر نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار امین جریان گردش اطلاعات است، افزود: اگر یک خبرنگار اطلاعاتی که در اختیارش قرار می‌گیرد به درستی و در امانت کامل به مخاطب منتقل نکند در آن صورت مخاطب هیچگاه در جریان کامل وقایع و رویدادها نخواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هر خبرنگار باید در حوزه تخصصی خویش مهارت لازم را داشته باشد، ادامه داد: هرگاه خبرنگاری در حوزه خود تخصص کافی را داشته باشد در آن صورت مطالبه‌گری و کنکاش بهتری در مورد موضوعات مختلف می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه تخصصی کار کردن به اعتبار و موفقیت یک خبرنگار می‌افزاید، خاطرنشان کرد: برای مثال در مبارزه به کرونا شاهد آن بودیم که با حضور به موقع و حرفه‌ای خبرنگاران یک وفاق و اتحاد ملی در مسیر مبارزه با کرونا در کشور شکل گرفت.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه داشتن نگاه غیرتخصصی و بدون کنکاش به موضوعات مختلف آفت شغل خبرنگاری است، گفت: برای همین منظور خبرنگاران باید پیش از ورود به این رشته آموزش‌های لازم در حیطه تخصص‌های خود را آموخته و ساز و کار خاصی برای ورود به این رشته وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی برای خبرنگاران در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: امروزه خبرنگاری به حدی پیشرفته و سخت شده است که یک خبرنگار باید در زمینه‌های مختلف یک مهارت حداقلی نیز داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اولویت اصلی برای یک خبرنگار باید منافع مردم باشد، تصریح کرد: اعتماد مردم به خبرنگاران بزرگترین سرمایه آنها است که تلاش برای حفظ این اعتماد، خود یکی از سخت‌ترین کارها است.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha