اطعام ده هزار نفری روز عید غدیر در کرمانشاه
کد خبر: 3915308
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

اطعام ده هزار نفری روز عید غدیر در کرمانشاه

معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه از اطعام ده هزار نفری در روز عید غدیر خم در بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه از محل عواید موقوفات استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی توسلی، معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تبریک روز خبرنگار و عید غدیر از اطعام ده هزار نفری در روز عید غدیر در استان از محل موقوفات خبر داد.

وی افزود: این اطعام از محل عواید موقوفات و کمک‌های مردمی و گروه جهادی امام زمان(عج) انجام می‌شود و این امر با توجه به سنت حسنه‌ای است که در روز عید غدیر توصیه شده است.

حجت‌الاسلام توسلی تصریح کرد: تنها روزی که توسط اهل‌بیت(ع) در آن به اطعام سفارش شده روز عید غدیر است.

معاون فرهنگی اوقاف گفت: دهه ولایت فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه است و باید فرهنگ غدیر را نهادینه کنیم تا مثل عاشورا آحاد مردم برای بزرگداشت این روز متحد شوند.

وی بیان کرد: توصیه‌های بسیاری برای اطعام مردم به‌ویژه نیازمندان در روز عید غدیر شده که این امر از محل موقوفات انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام توسلی با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های غذایی در مناطق کم‌برخوردار استان انجام می‌گیرد، اظهار کرد: کسی که در شامگاه عید غدیر به یک مؤمن افطاری بدهد گویا به یک میلیون نفر از پیامبران، شهیدان و صدیقان افطاری داده است.

معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه در پایان افزود: نظیر این اقدام در بقاع متبرکه سراسر استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha