برپایی ایستگاه صلواتی و تجمع هیئت‌های مذهبی ممنوع است
کد خبر: 3915617
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

برپایی ایستگاه صلواتی و تجمع هیئت‌های مذهبی ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی حتی برای توزیع ماسک و تجمع‌های هیئت‌های مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان ممنوع است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز، 19 مرداد در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول و دوم، گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی برای چگونگی برگزاری آیین‌های عزاداری و فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی در این ایام از سوی ستاد کشور به استان ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ شیوه‌نامه‌های جدید، فعالیت هرگونه ایستگاه صلواتی ممنوع است.

وی با بیان اینکه مجوز برگزاری مراسم‌‌های مذهبی نظیر تعزیه نیز در استان مرکزی صادر نشده و در صورت مشاهده، با جدیت برخورد قانونی می‌شود، اظهار کرد: فرمانداران وظیفه دارند گزارش‌های برخورد، پلمپ و اخطار به واحدهای متخلف در خصوص بیماری کرونا را به صورت روزانه به ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اعلام کنند.

اکرمی اضافه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی خمین و ساوه باید در اسرع وقت گزارش‌های مراکز درمانی خود را در خصوص کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه کنند. اقدامات غیرحضوری دستگاه‌های اجرایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نحوه فعالیت خود را تغییر دادند ظرف مدت یک هفته به استانداری ارسال شود.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: بر اساس آخرین ابلاغیه‌های رسیده برگزاری آیین عزاداری در مکان‌های سرپوشیده با استفاده از ماسک، وسایل شخصی و بدون حرکت همراه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بلامانع است. حرکت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی از محلی به محل دیگر تحت هر شرایطی ممنوع است و در صورت مشاهده اعمال قانون می‌شود. توزیع نذورات باید به صورت خشک باشد و هر گونه پخت و پز و توزیع غذای گرم ممنوع است.

آمار مرگ و میر کرونایی‌ها در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک‌ اظهار کرد: استان مرکزی دومین استان سالمند کشور است و بیشترین آمار مرگ و میر نیز به سالمندان اختصاص دارد. احتمال می‌رود با وضعیت موجود، هفته آینده اوضاع در استان بدتر شود و به رتبه‌های اول و دوم مرگ و میر برسیم.

وی بیان کرد: استان مرکزی در زمینه موارد بیماران کرونایی بستری از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۰ و در زمینه مرگ و میر از رتبه ۲۵ به ۱۴ رسیده به این معنی که میزان مرگ و میر در استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر و میزان بستری یک رتبه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

جمالیان اضافه کرد: برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز جای تعجب دارد. در حالیکه لغو برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز مصوبه ستاد ملی کرونا بوده است، بی‌توجهی به این مصوبه جای گلایه دارد و نماز جمعه همچنان در شهرهای قرمز برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مشاهده برگزاری مراسم عزاداری و عروسی در استان نشان از عادی انگاری عمومی دارد که نتیجه این بی‌توجهی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد و با توجه به درپیش بودن ایام عزاداری امام حسین(ع) نیاز است تصمیمات جدی هرچه زودتر اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha