معرفی و دانلود کتاب «خطبه غدیر» در فضای مجازی
کد خبر: 3915799
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

معرفی و دانلود کتاب «خطبه غدیر» در فضای مجازی

به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی کتاب «خطبه غدیر» از مجموعه محصولات مکتوب معاونت تبلیغات اسلامی در فضای مجازی بارگاه منور امام مهربانی‌ها معرفی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، کتاب «خطبه غدیر» از سری محصولات اداره تولیدات فرهنگی است که برای آشنایی زائران و مجاوران با جریان غدیرخم به رشته تحریر در آمده و توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

این اثر با عناوینی مانند امام، امیر دین و ایمان، برترین بعد از نبی(ص)، غدیر؛ درخشنده‌ترین خورشید، عناوین خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیرخم، سند خطبه غدیر، توحید و خداشناسی، ابلاغ رسمی امامت امیرالمؤمنین(ع) و ائمه معصومین(ع)، فرمان الهی در موضوع امامت، ابلاغ رسمی امامت علی‌(ع)، بلند کردن و معرفی امیرالمؤمنین(ع)، تأکید بر مسئله‌ امامت، غصب خلافت و کارشکنی‌‌های منافقان، پیروان و دشمنان اهل بیت(ع)، موعود غدیر؛ حضرت مهدی(عج)، طرح موضوع بیعت، احکام اسلام؛ حلال و حرام، بیعت رسمی و همگانی، دعای امام رضا(ع) در قنوت نماز جمعه برای سلامتی و فرج امام عصر(ع) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درخشنده‌ترین خورشید این آسمان، غدیر است، غدیرخم، در میان شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، عموم اهل سنت واقعه غدیر را پذیرفته و به آن اعتراف کرده‌اند، ای مردم! بدانيد كه خدا، علی(ع) را مولا و امام شما قرار داده است. اطاعت از او بر مهاجران و انصار و بر مسلمانانی كه پس از آن‌ها می‌آيند، بر روستایی و شهرنشین، بر غیر عرب و عرب، بر آزاده و بنده، بر كوچك و بزرگ، بر سفيد و سياه و بر هر خداپرستی واجب است، ای مردم خدا دينتان را تنها با امامت علی(ع) كامل کرد، ای مردم! علی(ع) ياور دين خدا و مدافع رسول خداست، بدانید که آخرین امام از ما، مهدی قائم(ع) است و... از دیگر نکاتی است که در کتاب خطبه غدیر بیان شده است.

دلباختگان مکتب علوی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بارگاه منور این امام رضا(ع) به آدرس haram.razavi.ir و دانلود رایگان کتاب مذکور از مطالب ارائه شده بهره ببرند.

یادآور می‌شود؛ تولیدات فرهنگی اعم از تولید و انتشار کتاب، لوح فشرده، انتشار پوستر و کارت ‌پستال از جمله فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که در طول سال انجام می‌‌شود.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha