اعزام ۴۰۰ مبلغ به مناطق کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3915916
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

اعزام ۴۰۰ مبلغ به مناطق کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از اعزام ۴۰۰ مبلغ و روحانی مقیم و غیرمقیم در ایام محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.

اعزام ۴۰۰ مبلغ به مناطق کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید‌رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان روز گذشته، ۲۰ مردادماه در نشست خبری، اظهار کرد: محرم امسال با توجه به شرایط کرونایی تفاوت‌هایی با سال‌های قبل دارد. مسئولان، هئیت‌های عزاداری، وعاظ و شرکت‌کنندگان زمینه لازم را برای عزاداری با حفظ سلامتی مردم فراهم کنند. سلامتی مردم در برگزاری عزاداری محرم خط قرمز ماست.

وی اضافه کرد: تلاش داریم طی محرم امسال به مباحث محتوایی پرداخته شود و تلاش داریم در راستای اقدامات و کمک‌های مؤمنانه و مواسات باشد. در حد امکان مراسم عزاداری محرم در فضای باز برگزار شود و انتظار داریم تا جایی که امکان دارد برای عزاداری محرم خیابان‌ها مسدود نشوند.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه تلاش داریم با همکاری مردم روضه‌های خانگی راه‌اندازی شود، ابراز کرد: برنامه‌ای نیز از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد. عزاداران باید با ماسک در مراسم عزاداری محرم حضور پیدا کنند که سعی داریم ماسک مورد نیاز عزاداران فراهم شود، استفاده از طبل و سنج ممنوع است و ساعات عزاداری نسبت به سال‌های قبل کمتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: پذیرایی در مراسم عزاداری محرم به‌صورت بسته‌بندی انجام خواهد شد و برای نذر نیز باید به‌صورت بسته‌بندی باشد و انتظار داریم که نذورات در حوزه اقلام مورد نیاز جهت پیشگیری از کروناویروس انجام شوند. هیئت‌های عزاداری باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند، با همکاری مردم و مسئولان سعی می‌کنیم فضای لازم را فراهم کنیم و هیئت‌های عزاداری حق برگزاری مراسم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و داشتن مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی را ندارند.

حجت‌الاسلام افتخاری گفت: به‌مناسبت ماه محرم حدود ۴۰۰ مبلغ و روحانی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند و این موضوع فرصتی برای آگاهی‌بخشی و تبیین اقتضائات ویروس کروناست. حدود ۱۲۷۰ هیئت عزاداری در سطح استان وجود دارد که در ایام محرم حدود ۸۰۰ هیئت فعال خواهند بود.

انتهای پیام
captcha