نظرات شخصی در نحوه برگزاری مراسم مذهبی جایی ندارد
کد خبر: 3915920
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

نظرات شخصی در نحوه برگزاری مراسم مذهبی جایی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا همگانی است، اظهار کرد: تفسیرها و نظرات شخصی در نحوه برگزاری مراسم مذهبی جایی ندارد و هیچ‌کس نباید نظرات و علایق شخصی خود را در عزاداری محرم امسال اعمال کند.

امسال افراط و تفریط در عزاداری محرم جایی نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، روز گذشته، 20 مرداد ماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های عزاداری محرم بر اساس پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) تعظیم شعائر محسوب می‌شود، اظهار کرد: چندین قرن‌ است که مردم ایران هر ساله در ماه محرم در مصیبت سید و سالار شهیدان عزاداری کرده و ناله سر داده‌اند و در واقع عزاداری ماه محرم با زندگی مردم ایران و شیعیان عجین و آمیخته شده است.

وی افزود: امسال اما شرایط متفاوت بوده و روزگار سرنوشت دیگری را رقم زده است و همه به ناچار مجبور به پذیرش شرایط حاکم بر جهان بوده و موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

قریشی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی برای عزاداری در ماه محرم ابلاغ شده است، ادامه داد: در این دستورالعمل‌ها تمام شرایط لازم برای برگزاری یک مراسم مذهبی برای حفظ سلامتی افراد در نظر گرفته شده که نیاز است هیئت‌های مذهبی نسبت به رعایت این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حفظ جان افراد و سلامتی آنها در دین اسلام بسیار مورد تأکیده قرار گرفته است بنابراین افراد در وهله اول باید از سلامتی که نعمتی خدادادی بوده به نحو احسن مراقبت کنند و در این راستا دسته‌‌ها و هیئت‌های مذهبی باید از افراط و تفریط در برگزاری مراسم پرهیز کرده و از مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی عدول نکنند.

قریشی با بیان اینکه این دستورالعمل‌ها همگانی بوده و همه مساجد و هیئت‌های مذهبی را مخاطب قرار می‌دهد، اظهار کرد: تفسیرها و نظرات شخصی در نحوه برگزاری مراسم مذهبی جایی ندارد و هیچ‌کس نباید نظرات و علایق شخصی خود در عزاداری محرم امسال اعمال کند.

وی با اشاره به اینکه اوج عزاداری محرم مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا است، بیان کرد: برای عزاداری در این دو روز باید مسئولان هر چه سریع‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی مناسب را تدوین و ابلاغ کنند تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام
captcha