امر به معروف و نهی از منکر را از حاکمیت شروع کنیم
کد خبر: 3916415
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

امر به معروف و نهی از منکر را از حاکمیت شروع کنیم

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان، اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را حاکمیت دانست و یادآور شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در حاکمیت نهادینه شود، به جامعه نیز سرایت پیدا می کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سجاد سرافراز، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان امروز، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به آیه «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ»، اظهار کرد: نماز یکی از بزرگترین معروف های الهی است، زیرا از فحشا و منکر نهی می کند.

وی پرداختن زکات را یکی از ویژگی های حکومت های اسلامی دانست و افزود: براساس قرآن، کسانی که دارای حاکمیت هستند باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه خویش قرار دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را زیرساخت تمام حرکات اجتماعی دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر قوام فرایض و واجبات الهی محسوب می شود و اگر جامعه اسلامی شایسته و بایسته به امر به معروف و نهی از منکر نپردازد، سایر فرامین الهی هم بر زمین می ماند.

حجت الاسلام سرافراز، با بیان اینکه آحاد مردم باید جامعه را به سمت معروف ها سوق دهند و از زشتی ها و پلیدی ها نهی کنند، گفت: وظیفه اصلی، حیاتی و مهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای این دو فریضه الهی در میان آحاد جامعه است، اما متاسفانه سخن گفتن از امر به معروف و نهی از منکر، امر به حجاب و نهی از بی حجابی را به ذهن متبادر می کند و این بزرگترین ظلم به این دو فریضه واجب است.

وی برخورد سازمان ها و نهادها با مسئله بی حجابی تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» را نادرست دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر معنای وسیع تری دارد و ترویج عفاف و حجاب از طریق امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

دبیر ستاد امر به معروف گیلان، بر نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و عنوان کرد: تک تک مردمان ایران زمین همانگونه که نسبت به فریضه نماز حساس هستند و آن را یک واجب الهی غیر قابل ترک می دانند، باید امر به معروف و نهی از منکر را نیز مانند نماز نهادینه کنند.

حجت الاسلام سرافراز، اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را حاکمیت دانست و یادآور شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در حاکمیت نهادینه شود، به جامعه نیز سرایت پیدا می کند لذا برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر در آحاد مردم نهادینه شود، باید امر و نهی را از حاکمیت آغاز کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: به دنبال ایجاد هسته ها و گروه های جهادی متخصص مطالبه گر هستیم؛ گروه هایی که از حاکمیت در حوزه های محیط زیست، منابع طبیعی، تعلیم و تربیت، تولید و صنعت و... مطابه کنند و برای اینکه مطالبه گری تخصصی داشته باشند، آموزش های لازم را کسب می کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان، از تشکیل 14 کارگروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و تصریح کرد: باید از این گروه های جهادگر حمایت کنیم تا تذکر آنان منجر به نتیجه شود لذا براساس تفاهم نامه با قوه قضائیه، شعب حمایت از آمران و ناهیان راه اندازی خواهد شد؛ البته امر به معروف و نهی از منکر نیز باید عالمانه، حکیمانه و مدبرانه و با اشراف کامل بر موضوع باشد.

وی رسانه ها را کمک کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران افسران امر به معروف و نهی از منکر هستند، زیرا رسالت اصلی شما معرفی معروف ها و مقابله با منکرات در جامعه است لذا ارتباط خودتان را با ستاد احیا افزایش دهید.

انتهای پیام
captcha