برگزاری همایش «الماس‌های درخشان» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3916874
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

برگزاری همایش «الماس‌های درخشان» در آذربایجان‌غربی

همایش «الماس‌های درخشان» به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی در ارومیه برگزار شد.

برگزاری همایش الماس‌های درخشان در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ غربی، همایش «الماس‌های درخشان»،‌ امروز، 26 مرداد ماه با هدف نکوداشت ایثارگران عرصه اجتماعی به مناسبت سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور مدیران کل استانی و جمعی از آزادگان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، در این جلسه اظهار کرد: سالروز ورود آزادگان به کشور نقطه عطفی در تاریخی کشور محسوب می‌شود که از این رو نیاز است تا این روز هر چه باشکوه‌تر گرامی داشته شود.

مهدی فعال با اشاره به اینکه امسال با توجه به اینکه شیوع کرونا مانع از برگزاری تجمعات شده است، افزود: با این وجود برنامه‌هایی مانند تهیه و پخش مستند و تیزر، فضاسازی شهری با نصب بنر و پوستر، تماس با آزادگان، برگزاری مسابقات مجازی فرهنگی و تجلیل از 40 آزاده در مرکز استان و شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای سالگرد ورود آزادگان به میهن است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم استان در دفاع مقدس ادامه داد: آذربایجان‌غربی 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و دو هزار و 20 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده و از نظر آماری آذربایجان‌غربی جزء 10 استان نخست کشور از نظر تعداد شهدا، جانباز و آزاده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال‌های اخیر پرداخت مطالبات ایثارگران یکی از دغدغه‌های مهم آنها بوده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات چند ساله ایثارگران پرداخت و همین موضوع موجب جلب رضایت خانواده آنها شد.

وی اشتغال و مسکن را نیز یکی دیگر از مطالبات ایثارگران برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا اقداماتی نیز انجام شده است که منتظر نتایج آنها بوده و به محض مشخص شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha