کتاب زندگی قاری قرآن، شهید «احمد انصاری‌اصیل» منتشر شد + عکس
کد خبر: 3917365
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
با عنوان «آخرین تلاوت»؛

کتاب زندگی قاری قرآن، شهید «احمد انصاری‌اصیل» منتشر شد + عکس

کتاب «آخرین تلاوت» که شرحی بر زندگی و خاطرات اولین شهید جامعه قرآنی، قاری قرآن احمد انصاری اصیل است، همزمان با سالروز شهادتش از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

شهید احمد انصاری اصیل قاری قرآنبه گزارش ایکنا، همزمان با روز ۲۷ مردادماه و سالروز شهادت احمد انصاری‌اصیل، اولین شهید جامعه قرآنی کشورمان، کتاب «آخرین تلاوت» که شرح زندگی و خاطرات این شهید والامقام است، به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

شهید انصاری‌اصیل در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۳۶ در تهران چشم به جهان گشود و از دوران‌ کودکی‌ جذب جلسات قرآن استاد مرحوم محمدتقی مروت شد. این جلسه، شب‌های پنجشنبه‌ در امامزاده حسن(ع) تهران برگزار می‌شد. وی با اساتیدی همچون محمدرضا صلحجو، سیدمحسن موسوی‌بلده، احمد حاجی‌شریف، علی‌اکبر توپچی و ... هم‌دوره بوده است.

او رفته رفته به عنوان یک قاری خوشخوان و توانمند در دیگر جلسات سطح شهر تهران شناخته شد. شهید انصاری‌اصیل علاوه بر تلاوت، ذاکر عصمت و طهارت(ع) بود و در این امر شیوه خاص خود که ترکیبی از مداحی فارسی و عربی بود، ارائه می‌داد.

کتاب زندگی قاری قرآن، شهید «احمد انصاری‌اصیل» منتشر شد

شهید انصاری‌اصیل در مسجد پامنار تهران جلسه قرآن برقرار کرد و در آن به آموزش کلام وحی به علاقه‌مندان پرداخت. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حوزه شده و به یادگیری دروس حوزوی می‌پردازد، در این راه از محضر مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی بهره‌مند می‌شود.

شهید احمد انصاری اصیل

شهید انصاری‌اصیل همراه با شهید مصطفی چمران در قائله کردستان و محاصره شهر پاوه در سال ۱۳۵۸ حضور می‌یابد و در همان درگیری به شهادت می‌رسد و در همان منطقه به خاک سپرده می‌شود.


بیشتر بخوانید:


شهید احمد انصاری‌اصیل، اولین شهید قاری کشورمان است که در روز قدس برابر با صبح بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۱۳۵۸ پس از تلاوت قرآن از سوی منافقین کوردل، به فیض شهادت نائل شد. او در بین شهدای جامعه قرآنی از جهت داشتن روحیه انقلابی چهره‌ای شاخص است و این کتاب به دلیل همین تلاوت با عنوان آخرین تلاوت نامیده شد.

مقام معظم رهبری در سفر خود به استان کردستان بازدیدی از مزار این شهید والامقام در پاوه داشته است.

شهید احمد انصاری اصیل

کتاب‌ آخرین تلاوت به تلاش رضا کریمی‌واقف، یکی از هم‌دوره‌ای‌های شهید در جلسات قرآن، گردآوری شده و اساتید هم‌دوره‌ای این شهید گرانقدر نیز در تهیه‌ محتوای آن نقش داشته‌اند.

این کتاب به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه چاپ و منتشر شد.

انتهای پیام
captcha