برنامه هیئت‌های مذهبی مازندران در فضای مجازی
کد خبر: 3918106
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

برنامه هیئت‌های مذهبی مازندران در فضای مجازی

با آغاز ماه محرم سراسر استان مازندران غرق در عزا و ماتم حسینی است و مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

برنامه هیئت‌های مذهبی در فضای مجازیبه گزارش ایکنا از مازندران برنامه چند هیئت مذهبی استان را به اطلاع عزاداران حسینی می‌رسانیم.

مراسم عزاداری دهه اول محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام فائقی و مدیحه‌سرایی «علی کلهر» از شامگاه پنجشنبه، 30 مرداد، به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۱:۳۰ در ساحل رادیو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریای شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

در اطلاعیه‌ای که از سوی ستاد برگزاری این مراسم منتشر شد، آمده است: این مراسم در صورت نامساعد بودن هوا از صفحه ایستاگرامی heyatolkarim.live به صورت زنده پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش در اطلاعیه هیئت محبان حضرت زهرا(س) مسجد جامع کلارآباد آمده است: برنامه‌های دهه اول محرم با مدیحه‌سرایی کربلایی «محمد شریفی» از پنجشنبه، 30 مرداد، به مدت ۱۰ شب از ساعت ۹:۳۰ در مسجد جامع کلارآباد و از ساعت ۱۰:۳۰ شب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) خیابان گلسرخی برگزار می‌شود.

همچنین در اطلاعیه هیئت انصار المهدی شهرستان رامسر نیز آمده است: مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام با سخنرانی حجج اسلام «پولادخانی» و «میرزاده» و مدیحه‌سرایی کربلایی «محدرضا علیپور» و کربلایی «سعید طاهریان» از شامگاه پنجشنبه، ۳۰ مرداد، از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۱۰ شب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه داشتن ماسک در مسجد صاحب‌الزمان(عج) نارنج‌بن برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا در دهه اول ماه محرم با حضور محدود عزاداران و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از شامگاه پنجشنبه ،۳۰ مرداد، بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله حاج «سید محمدباقر میرباقری» و مدیحه‌سرایی «سیدمحسن علوی» و «مهدی سام دلیری» به مدت ۱۰ شب در مسجد جامع شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی در صفحه اینستاگرامی مسجد جامع چالوس به آدرس nasime_feyz به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش در اطلاعیه هیئت عاشقان ثارالله شهرستان نیز نوشهر آمده است: مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام شیخ «احمد سلامی» و مدیحه‌سرایی داکرین اهل بیت(ع) با رعایت پروتکل بهداشتی از پنجشنبه، ۳۰ مرداد، از ساعت ۲۱ به مدت ۱۱ شب خیابان شهید کریمی، بعد از مصلی در محل این هیئت برگزار می‌شود.

همچنین در اطلاعیه هیئت حضرت علی‌اصغر روستای سمسکنده شهرستان ساری آمده است: مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم همراه با برپایی زیارت عاشورا، از شامگاه پنجشنبه، ۳۰ مرداد، به مدت ۱۰ شب در میدان، ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

زمان برپایی این مراسم از شب اول تا ششم بعد از نماز مغرب و عشاء و از شب هفتم تا دهم ساعت ۲۱ اعلام شد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید و عنوان شد: این مراسم به صورت آنلاین در دو آدرس: Alghame۵۵۶ و Live۲۱.ir/official/alghame۵۵۶ پخش می‌شود.

بر اساس این گزارش، مردم سراسر استان مازندران در یادبود سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای مدافع حرم یا شرکت در پویش «هر خانه یک حسینیه» مراسم عزاداری حسینی را در منازل نیز برگزار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha