شرکت بیش از ۷۸ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح حفظ جزء سی‌
کد خبر: 3918433
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

شرکت بیش از ۷۸ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح حفظ جزء سی‌

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان عملکرد و فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را تشریح کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۷۸ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن شرکت کردند.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تسلیت شهادت حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر یکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه قرآن، عترت و نماز را اجرای طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم دانست و اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 78 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در این برنامه قرآنی شرکت کردند.

وی از برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استان و کشوری خبر داد و افزود: در مجموع بیش از 110 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در این رقابت قرآنی شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان عنوان کرد: در مرحله کشوری مسابقات حائز سه رتبه اول و دوم در بخش انشای نماز و رتبه چهارم در بخش حفظ کل قرآن کریم شدیم.

وی بیان کرد: تعداد 800 نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در مسابقات استانی سوره مبارکه نباء که در دو بخش به صورت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار شد، شرکت کردند. برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت فرهنگیان در چهار مرحله با شرکت یک هزار نفر از دیگر اقدامات برجسته این حوزه بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان یادآور شد: در ایام شیوع ویروس کرونا در مباحث مصباح‌الهدی(امام‌شناسی) احکام، شیوه‌های حفظ جزء سی‌ام، جشن تکلیف، 100 محتوای آموزشی تولید و از طریق فضای مجازی بارگذاری و اطلاع‌رسانی شد.

انتهای پیام
captcha