احیای ولایت؛ بزرگ‌ترین مصداق امر به‌ معروف در سیره امام حسین(ع)
کد خبر: 3918473
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

احیای ولایت؛ بزرگ‌ترین مصداق امر به‌ معروف در سیره امام حسین(ع)

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: بزرگ‌ترین منکری که امام حسین(ع) با آن مواجه بود، مبارزه با طاغوت زمان یعنی بنی‌امیه و به‌ویژه یزید بود، بزرگ‌ترین معروف نیز احیای ولایت بود که با همان شیوه خاص خود با آن برخورد کردند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، دیروز، دوم شهریورماه در دیدار با دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر هرمزگان به مناسبت هفته احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) زنده کردن امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر در عصر حاضر با توجه به موقعیت زمانی، گسترش یافته و در تمامی ابعاد و مسائل فرهنگی و اجتماعی مصداق دارد، افزود: بزرگ‌ترین منکری که امام حسین(ع) با آن مواجه بود، مبارزه با طاغوت زمان یعنی بنی‌امیه و به‌ویژه یزید بود، بزرگ‌ترین معروف نیز احیای ولایت بود که با همان شیوه خاص خود با آن برخورد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه مهم‌ترین فعالیت ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در حال حاضر تدوین و تبیین برنامه‌ها با رویکرد قانونی بر اساس اسناد بالادستی است، تصریح کرد: امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه تبدیل به گفتمان شود و جایگاه آن در دستگاه‌ها و نهاد‌های قانونی به‌صورت گسترده نهادینه شود.

حجت‌الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز در این دیدار به تشریح برنامه‌های هفته احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: عمده فعالیت‌های ستاد امر به‌ معروف در این هفته با توجه به شیوع ویروس کرونا به سمت‌وسوی فضای مجازی و رسانه‌ها سوق داده شده است.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد، فعال کردن شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و توجه ویژه و گسترده به قانون امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه است.

انتهای پیام
captcha