از تالیف مبانی موسیقی قرآن تا خاطرات جنگ از یک پیشکسوت قرآنی
کد خبر: 3921461
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

از تالیف مبانی موسیقی قرآن تا خاطرات جنگ از یک پیشکسوت قرآنی

کتاب مبانی موسیقی قرآن کریم، آموزش تجوید در قرائت، آموزش روخوانی قرآن، آموزش علم وقف و ابتداء، روش تدریس و کلاس‌داری و خاطرات جنگ از جمله تالیفات پیشکسوت جامعه قرآنی کشور است.

راه‌کار دستیابی به اخلاق قرآنی از زبان یک پیشکسوت قرآنیحسن سلطان پناه پیشکسوت قرآنی کشور و مدیر سابق دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران، متولد ۱۳۴۳ اهل اردبیل و سرهنگ بازنشسته ارتش با شش سال حضور در جبهه است. مدرک تحصیلی‌اش دکترای دین و فلسفه و دکترای علوم قرآن و حدیث است. از افتخارات وی کسب رتبه‌های برتر در رشته‌های قرائت، تفسیر، تواشیح و اذان در مسابقات داخلی و بین‌المللی است وی چندین بار چهره برگزیده کشور معرفی شد.

این پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا مازندران، با اشاره به خطبه۴۲ نهج البلاغه «الْیَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَلَ» گفت: امروز روز عمل هست و حسابی در کار نیست و فردای قیامت روز حساب است و عمل درکار نخواهد بود باید پاسخگوی تک تک اعمال و رفتارمان باشیم.

وی افزود: پرورش و آموزش صد‌ها حافظ، قاری و مربی، تدریس، تألیف و تبلیغ مباحث قرآنی به مدت چهل سال و برگزاری صد‌ها محفل قرآنی و مسابقات و اردو‌های آموزشی در کشور، مناطق مرزی، اردوگاه‌های ساحلی و زندان‌ها و همچنین مدیریت ساخت بزرگترین و مجهزترین موسسه قرآنی در پنج طبقه در شهر ساری با دو سالن اجتماعات، ۱۰ کلاس هوشمند، مهمانسرا، نمایشگاه دائمی قرآن؛ شش غرفه و داشتن ۴۵ مربی و ۱۲ کادر اداری و هزار قرآن‌آموز، بخش دیگری از دِینم به ساحت قرآن کریم است که در طول چهل سال گذشته به سرانجام رسید.
سلطان‌پناه ضمن تشکر از خیرین قرآنی که در رسیدن به این هدف یاریگر او بودند ادامه داد: جلوگیری از انحصار طلبی و بخشی‌نگری و حذف نگاه تحکمی و حاکمیتی به اتحادیه و موسسات، همچنین تعیین تکلیف بیمه و مالیات فعالان قرآنی، اجرایی کردن طرح جامع اطلاعاتی و رتبه‌بندی آموزشی و اجرایی مدیران و موسسات، تثبیت جایگاه اتحادیه موسسات در استان‌ها به عنوان رکن و بازوی اجرایی فعالیت‌های قرآنی و همچنین تخصیص اعتبار مستقل، از طرف دولت به اتحادیه قرآنی تنها راه پیشبرد اهداف هدایتی و اخلاقی در میهن اسلامی است که با همدلی و اتحاد در میان مسئولان قرآنی کشور قابل دسترسی خواهد بود.

تالیفات
این قاری قرآن اظهار کرد: درباره تالیفاتی که تاکنون داشتم می‌توانم به کتاب مبانی موسیقی قرآن کریم، آموزش تجوید در قرائت، آموزش روخوانی قرآن، آموزش علم وقف و ابتداء، روش تدریس و کلاس‌داری و خاطرات جنگ اشاره کنم.
وی افزود: تاکنون مقالاتی نیز با موضوع ابعاد روانی ازدواج از دیدگاه آیات قرآن کریم، نقش نغمات در تغییر معنایی آیات، احادیث و روایات در حرمت و حلیت موسیقی، جنون موسیقی و ابعاد روانی آن به چاپ رسید.

این مدرس دانشگاه‌ و مراکز فرهنگی هنری تهران و مازندران گفت: از دیگر افتخاراتم داوری مسابقات قرآن، عضویت هیئت علمی علوم انسانی دانشگاه گرجستان، ارائه ۵۰۰ ساعت تفسیر قرآن به صورت صوتی و صفحه به صفحه قرآن به شیوه کاربردی است.
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

انتهای پیام
captcha