بهره‌مندی از ظرفیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن + فیلم
کد خبر: 3921681
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
سیدعباس انجام پیشنهاد داد:

بهره‌مندی از ظرفیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن + فیلم

مدیر شبکه عربی ـ آفریقایی رسانه ملی در نشست هم‌اندیشی بایسته‌های فرهنگی و تبلیغی مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه هنر، بهترین و رساترین وسیله تبلیغ دین است، گفت: در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ۲۳۰ شبکه عضویت دارند که از ظرفیت ۹۰ درصد آن‌ برای تبلیغات می‌توان بهره‌مند شد.

سیدعباس انجام

سیدعباس انجام، مدیر شبکه عربی ـ آفریقایی رسانه ملی در نشست «هم‌اندیشی بایستگی‌های فرهنگی و تبلیغی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران» که ۱۸ شهریورماه در ایکنا برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی تبلیغ، توجه به بحث فضای مجازی است، اظهار کرد: در عمل، بسیار کم‌توجهی به این مقوله شده است. در فضای مجازی از طریق مدیا‌ها و رسانه‌های جدید این امکان فراهم شده که افراد خود، تولید اثر کنند، اما در زمینه مسابقات قرآن به این فضا‌ها ورودی نداشته‌ایم؛ نه پلتفرمی بوده و نه امکاناتی.
 
وی افزود: وقت آن رسیده که چندین اپلیکیشن خاص برای مسابقات طراحی شود، همچنین لازم است، سایتی ویژه و پلتفرم‌های مختلفی، طراحی شوند. همه دست‌اندرکاران امر مسابقات، بر فضای مجازی تأکید دارند، اما مسابقات قرآن ورودی در این بخش نداشته است.

مدیر شبکه عربی ـ آفریقایی رسانه ملی با تأکید بر اینکه یکی از ابزار‌های نفوذ در فضای مجازی، تلفن همراه است و اگر قرار باشد، کار تبلیغی، رسانه‌ای، فرهنگی و تولید محتوا داشته باشیم، باید به این ابزار توجه کنیم، افزود: از سوی دیگر گونه‌شناسی مخاطبان مهم است. ما به مخاطبان توجهی نداریم، با اینکه بر مقوله بین‌المللی مسابقات تأکید داریم، اما کمتر از شبکه‌های برون‌مرزی و سایر شبکه‌ها و پلتفرم‌های جهانی استفاده می‌کنیم. امواج شبکه قرآن در بسیاری از کشور‌ها که شرکت‌کنندگانی از آن‌ها در مسابقات حضور دارند، قابل دریافت نیست. در این باب توجه به سلیقه، زبان و زمان حائز اهمیت است. زمان کوتاه پخش برنامه که همه بتوانند استفاده کنند، مطلوب است و اینکه این پخش از سوی همه شبکه‌های سراسری انجام شود.

انجام اضافه کرد: استفاده از قالب‌های نوین و جذاب نیز اهمیت زیادی دارد. تمام قالب‌های مسابقات، نهایت، یک سالن، یک دکور و یک دوربین است و به دنبال ساده‌ترین چیز‌ها در پوشش رویداد مسابقات هستیم. هنر، بهترین و رساترین وسیله تبلیغ دین است، اما کجا از آن استفاده کرده‌ایم؟ هیچ‌جا!. ارائه پیام‌های غیر مستقیم و خلاق و استفاده از قالب‌های متنوع و جذاب، قطعاً می‌تواند، مؤثر باشد. ایضاً تبلیغات چهره‌به‌چهره که از سوی گروه‌های مرجع و اساتید و شاگردان آنان باید صورت گیرد.

داور مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن با تأکید بر لزوم توجه به جامع‌نگری و استفاده از داشته‌ها افزود: نهایتاً پخش مسابقات از طریق شبکه قرآن و رادیو قرآن است، اما در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ۲۳۰ شبکه و یا رسانه مجازی دینی وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها با ما هم‌سو هستند، باید این امکان فراهم شود تا شبکه‌های عضو این اتحادیه، اقدام به پخش مسابقات کنند.

وی افزود: نیاز به تغییر نگاه، در صرف هزینه‌ها داریم. برای همه چیز هزینه می‌کنیم، اما در بحث تبلیغات صرفه‌جویی می‌کنیم.

به گفته سیدعباس انجام؛ فرهنگ استماع تلاوت قرآن باید در کشور ما نهادینه شود که نمونه آن فرهنگ شنیدن تلاوت قرآن در میان مالزیایی‌هاست.
انتهای پیام
captcha