تفاوت‌ دو مسابقه بین‌المللی قرآن ایران و مالزی
کد خبر: 3922148
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
ذبیح‌الله روحی بیان کرد:

تفاوت‌ دو مسابقه بین‌المللی قرآن ایران و مالزی

دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران به یک تفاوت اصلی بین مسابقات ایران و مالزی پرداخت.

ذبیح‌الله روحی، دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور

به گزارش ایکنا، ذبیح‌الله روحی، دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در نشست هم‌اندیشی بایستگی‌های فرهنگی و تبلیغی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از دهه ۶۰ تاکنون در بحث اجرایی مسابقات قرآن حضور داشته است،‌ گفت: آن دهه‌ها رسانه‌ها به گستردگی الان نبود و تبلیغات چندانی پیرامون مسابقات صورت نمی‌گرفت. سالن مسابقات، دکور ساده‌ای داشت، اما جمعیت زیادی که هر کدام هدف خاصی داشتند، در سالن حضور می‌یافتند.

وی افزود: از دورترین مناطق تهران برای استماع قرآن به سالن مسابقات می‌آمدند. بخشی از آن جمعیت به شوق دیدن قاریان مصری و یا اساتید ایرانی،‌ بخشی به شوق شنیدن تلاوت یا دیدن شرکت‌کنندگان خارجی و ... در سالن حضور می‌یافتند.

دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه مقایسه مسابقات ایران با مالزی دور از انصاف است، تصریح کرد: نفر اول مسابقات مالزی بعد از پایان مسابقات، چهره‌ای شناخته شده برای مردم خواهد بود در حالی که در اینجا اینگونه نیست. رئیس مسابقات مالزی، پادشاه یا نخست وزیر است، این یعنی در زمان برگزاری، تمام امکانات برای عوامل اجرایی فراهم است.‌ در افتتاحیه و اختتامیه نیز معمولاً نخست وزیر یا پادشاه حضور می‌یابند. اما در مسابقات ایران، هشت سال است که شخص اول اجرایی کشور به سالن مسابقات نیامده است.

روحی با اشاره به اینکه حضور مسئولان طراز اول کشور می‌تواند بر اهمیت آن رویداد بیفزاید، بیان کرد: اگر صدا و سیما با تمام ظرفیت پای کار باشد بیش از نیمی از بار تبلیغاتی مسابقات از آن طریق صورت خواهد گرفت. اما گاهی نامه‌نگاری‌ها به حدی زیاد می‌شود که فرسودگی ایجاد می‌کند. در صورتی همکاری صدا و سیما با مسابقات همه‌جانبه خواهد بود که تمامی شبکه‌ها همکاری داشته باشند.

وی در ادامه به نقد رفتار مسئولان در قبال مسابقات پرداخت و گفت: زمان اجرای تلاوت‌ها، شاهد حضور کسی نیستیم، اما در اختتامیه، مسئولان صرفاً برای اهدای جوایز حضور می‌یابند، در حالی که مناسب است، جوایز از سوی پیشکسوتان این عرصه اهدا شود.

روحی در پایان اظهار کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران هیچ مسئولی به اندازه مقام معظم رهبری حتی در دوران ریاست جمهوری ایشان سابقه حضور و حمایت ندارد.

انتهای پیام
captcha