شهرستان پارس‌آباد به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور پیوست
کد خبر: 3923280
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

شهرستان پارس‌آباد به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور پیوست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد، گفت: شهرستان پارس‌آباد مغان برای اولین بار در رشتۀ هنر‌های نمایشی به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور پیوست.

شهرستان پارس‌آباد به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور پیوستبه گزارش ایکنا از اردبیل، مجتبی هاتف، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد، ۲۶ شهریورماه، گفت: با اعلام اسامی شهر‌های راه یافته به مرحله نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، شهر پارس آباد مغان، در رشتۀ هنر‌های نمایشی به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور پیوست.
وی افزود: پس از اعلام فراخوان در تابستان سال گذشته و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهر‌های شرکت‌کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از دوهزار و ۴۰۰ ساعت برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد، بیان کرد: پس از برگزاری کارگاه‌ها، شهر‌ها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که بعد از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.
وی تصریح کرد: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.
هاتف اظهار کرد: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجرا است.
وی در خصوص معیار‌های انتخاب شهر‌های برگزیده، خاطر نشان کرد: توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و ... از مهم‌ترین شاخص‌های هیئت داوران برای انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر بوده است.
هاتف، گفت: شهرستان پارس‌آباد هنرمندان و پیشینۀ قابل توجهی در حوزۀ نمایش دارد که برگزاری ۱۹ دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای و مشارکت و درخشش هنرمندان خوشنام این مرز و بوم در جشنواره‌های مختلف کشوری و بین‌المللی گواه این مدعا است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک این موفقیت به جامعۀ هنری منطقه، تأکید کرد: این دستاورد در نتیجۀ تلاش پیشکسوتان و استعداد هنرمندان و جوانان علاقه‌مند و کوشا حاصل شده و صمیمانه این راهیابی را به جامعۀ هنرمندان، پیشکسوتان و جوانان تلاشگر تبریک می‌گویم و آن را نویدبخش روز‌هایی پربار و روشن می‌دانم.

انتهای پیام
captcha