دفاع مقدس عظمت حماسه‌های مردمی را به رخ جهان کشید
کد خبر: 3923657
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

دفاع مقدس عظمت حماسه‌های مردمی را به رخ جهان کشید

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد، گفت: این گنجینه عظمت حضور مردم را نمایان کرد.

دفاع مقدس عظمت حماسه‌های مردمی را به رخ جهان کشیدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ۲۸ شهریورماه در نخستین نماز جمعه سال ۹۹، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا برگزاری نماز جمعه در وضعیت نارنجی امکان‌پذیر است البته زنجان از نظر وضعیت ویروس کرونا، گاهی نارنجی بود اما با توجه به شرایط و رعایت واجبات و مستحبات از سوی مقام معظم رهبری، نماز جمعه را برگزار نکردیم.

وی با اشاره به ولایتمداری زنجانی‌ها در برهه‌های مختلف یادآور شد: در رفع فتنه‌های 96 و 98 زنجان اول شد و باید در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم از جمله یوم‌العباس هم زنجان رعایت بیشتری انجام می‌داد که خوشبختانه در این زمینه نیز الگو شدیم و با ابتکاری جدید توزیع 110 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه توزیع شد.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی هئیت‌های کوچک هم مشکلاتی در برگزاری داشتند، افزود: اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم در زنجان بسیار بالا بود و مردم نشان دادند که به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در مقابل نگرانی‌ها نیز اجازه نمی‌دهند، مشکلاتی به وجود آید.

وی ابراز کرد: خیران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه استان زنجان، گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و مراکز نیکوکاری مساجد در رزمایش کمک مومنانه خدمات ارزشمندی را انجام دادند تا هموطنان در شرایط دشوار معیشتی آسیب کمتری متحمل شوند.

خاتمی به فرارسیدن ماه صفر اساره کرد و گفت: اول ماه صفر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وارد شام شدند که از اهمیت والایی در تاریخ اسلامی برخوردار است و خطبه‌های حضرت زینب (ع) در روشنگری و حفظ اسلام تاثیر به‌سزایی داشت‌.

وی با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: انقلاب سیدالشهدا (ع) با انقلاب زینبی و زین‌العابدینی از 12 محرم آغاز شد. شهادت مظلومانه حضرت رقیه (س)، خطبه کوبنده حضرت زینب در قصر یزید و سخنرانی امام سجاد (ع) در مسجد جامع دمشق موجب شد تا یزید از خط خود عقب‌نشینی کرده و با افزایش نفرت مردم نسبت به یزید دستور داد تا اسرا به کوفه بازگردانده شوند.

امام جمعه زنجان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: حمله ددمنشانه صدام دیوانه به کشور ایران با حضور به موقع مردم خنثی شد، همانگونه که در 40 سال گذشته از همه ترفندها و توطئه‌ها علیه نظام اسلامی استفاده کرده بودند.

وی بیان کرد: دشمن تصور می‌کرد مردم مجبور به عقب‌نشینی بوده و می‌توانند قدرت خود را مجددا در ایران تثبت ‌کنند اما به اهداف خود نرسیدند. تقدیم 200 هزار شهید در دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده عظمت حضور مردم در این دوران است.

خاتمی تصریح کرد: رزمایش ذوالفقار پیام مهمی داشت و انصافا ثابت کرد که همانگونه که در 40 سال پیش امام راحل فرمودند نباید ارتش منحل شود و مقام معظم رهبری فرمودند ارتش شجره طیبه است، ارتش در این رزمایش این سخن را ثابت کرد.

انتهای پیام
captcha