ترویج خاطرات دفاع مقدس وظیفه همگانی است
کد خبر: 3923966
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

ترویج خاطرات دفاع مقدس وظیفه همگانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد : علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی باید برای نشر فرهنگ شهادت و بازخوانی خاطرات دوران دفاع مقدس، احساس تکلیف کنند تا سیره شهدا به نسل نو منتقل شود.

ترویج فرهنگ شهادت و خاطرات دفاع مقدس وظیفه همگانی استحجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: القای روحیه جهادی به نوجوانان و جوانان کار بسیار مهمی است و لازم است در این زمینه همه افراد دلسوز و دستگاه‌های فرهنگی کشور وارد عمل شوند.

وی در ادامه افزود: روحیه جهادی مبتنی بر اراده، استقامت، تحمل و توکل است و باید این چهار گزینه با برنامه‌ریزی دقیق به نسل جوانان و نوجوانان منتقل شود؛ به‌نحوی‌که در شرایط سخت و دشوار بتوانیم در برابر تهاجمات دشمنان ایستادگی کنیم و دشمن را شکست دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در دوران دفاع مقدس که شرایط بسیار سخت بود و بحران اقتصادی بر جامعه حاکم شده بود، بسیجیان با همراهی نیروهای مسلح و به‌فرمان امام (ره) و تنها با خوردن تکه نان و مقداری آب وارد صحنه پیکار با دشمن تادندان‌مسلح شدند و با رشادت و ایثار و تکیه‌بر اراده، استقامت، تحمل و توکل به خدای متعال صحنه‌هایی ماندگار از ایثار و شجاعت را از خود به‌جای گذاشتند.

وی اضافه کرد: امروز لازم است گروه‌های پراستقامت، متعهد، ارزش‌مدار و انقلابی وارد صحنه شوند و با انتقال سیره شهدا و خاطرات دوران دفاع مقدس به نسل جدید، اقتدار ملت ایران در دوران جنگ را به رخ جهانیان بکشند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: حضور پررنگ روحانیون جهادی در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، بلایای طبیعی و دیگر صحنه‌های انقلاب مشهود و ماندگار است و این نشان از اعتماد و همراهی همه‌جانبه این قشر با مردم در سختی‌ها و بلاها است.

وی تأکید کرد: دوران دفاع مقدس هزینه‌ای سنگین اما تجربه‌ای گران‌بها برای انقلاب و نظام اسلامی بود و باید از این سرمایه به‌درستی محافظت و استفاده کنیم تا در آینده حسرت داشتن روحیه جهادی در نسل جوان جامعه را نخوریم.

انتهای پیام
captcha