هنر؛ بهترین ابزار انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان
کد خبر: 3924230
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

هنر؛ بهترین ابزار انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: زبان هنر، بهترین ذائقه و سلیقه نسل جوان برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

با زبان هنر باید جوانان را پای روایت‌های دفاع مقدس کشاندبه گزارش ایکنا از خراسان‌ جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد خراسان‌ جنوبی، امروز، 31 شهریور ماه در جمع خبرنگاران، هنر را زبانی گویا برای انتقال اهداف بشری خواند و واژه‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری مانند زبانی خوب و جذاب را به کار برد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید رشادت، فداکاری و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود، گفت: این کار باید با ذائقه و سلیقه نسل جوان منطبق باشد و بهترین ابزار و زبان هنر است؛ برای مثال تاثیرگذاری فیلم مختارنامه که به راحتی تاریخ را منتقل می‌کند از صدها منبر بیشتر است.

سبزه‌کار افزود: زبان هنر آن قدر گویا و جذاب است که نسل جوان را جذب می‌کند و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد، رزمندگان دوران دفاع مقدس، به تاسی از رهبر فرزانه قیام عاشورا و پشتیبانی از رهبر زمان خود، برای دفاع از آرمان‌ها و دین خود فداکاری و جانفشانی کردند و پرچمدار انقلاب هستند که این امر باید به هرعنوان ماندگار و از آن‌ها یاد شود.

وی هنر را تأثیرگذارترین ابزار در شرایط کنونی خواند و اظهار کرد: در شرایط امروز که جوانان درگیر سرگرمی‌های مجازی هستند و کمتر به کتاب و نشستن در مراسم سخنرانی می‌پردازند زبان هنر، مخاطب را به راحتی جذب کرده و بر او تاثیر می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی گفت: گاهی برخی کشورها با تخیلات و افسانه‌ها، الگوسازی می‌کنند در حالی که قهرمان واقعی فردی است که بهترین سرمایه عمر و جوانی خود را کف دست گذاشته و به نسل جوان درس مقاومت می‌دهد و این الگوها در کشور ما فراوان است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، یادآور شد: یادآوری این رشادت‌ها ضرورت دارد و شناخت ذائقه و سلیقه مخاطب در شرایط موجود صدها برابر ضروری است به ویژه در زمانی که دشمن با هر ترفند، ابزار فرهنگی و یا حتی تحریف می‌خواهد تاریخ دفاع را به گونه دیگر جلوه دهد.

انتهای پیام
captcha