زندگینامه شهدای جهاددانشگاهی تدوین می‌شود
کد خبر: 3924328
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

زندگینامه شهدای جهاددانشگاهی تدوین می‌شود

سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از تدوین زندگینامه شهدای این نهاد خبر داد.

زندگینامه شهدای جهاددانشگاهی تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، حامد علی اکبرزاده، رئیس این سازمان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهاد‌های برآمده از انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم ایثار و فداکاری بوده است، افزود: این نهاد از ابتدای تأسیس علاوه بر خدمات فرهنگی و علمی بیش از صد شهید سرافراز را تقدیم میهن اسلامی کرده است.

علی اکبرزاده ادامه داد: متأسفانه در گذشته نسبت به مستندسازی زندگینامه، خدمات و دستاورد‌های علمی و فرهنگی این شهدای عزیز غفلت شده است و به همین دلیل ضرورت دارد این اسوه‌های ایثار و مقاومت به نحو مطلوبی به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: اغلب شهدای جهاددانشگاهی علاوه بر سجایای اخلاقی و انسانی در طول عمر خود خدمات علمی و فرهنگی را داشته‌اند که این ویژگی، شهدای عزیز این نهاد را متمایز می‌سازد.

علی اکبرزاده گفت: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی تدوین زندگینامه شهدای این نهاد را آغاز کرده است و امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص بتوانیم خدمات این شهدا را به کشور و مردم معرفی کنیم.

وی افزود: نخستین شهیدی که تدوین زندگینامه او آغاز شده است، شهید امیر مهرداد از شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی شریف است که در سال ۱۳۶۲ و در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید.
انتهای پیام
captcha