نمایه‌سازی اسناد بالینی مجروحان دفاع مقدس بیمارستان گلستان
کد خبر: 3924938
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

نمایه‌سازی اسناد بالینی مجروحان دفاع مقدس بیمارستان گلستان

رئیس بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه گنجینه بسیار نایابی از اسناد بالینی مجروحان دفاع مقدس در این بیمارستان موجود است و تاکنون 50 هزار پرونده پزشکی کدگذاری و آماده اسکن‌ شده‌اند، افزود: ما توانستیم پرونده بالینی شهید خرازی، شهید باکری، شهید سردار سلیمانی، شهید اصلی و شهید چمران را استخراج کنیم.

نمایه‌سازی اسناد بالینی مجروحان دفاع مقدس بیمارستان گلستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاحیه نمایه‌سازی اسناد دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز امروز چهارشنبه 2 مهرماه در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.

میثم معزی، رئیس بیمارستان گلستان اهواز در این آیین گفت: بیمارستان گلستان به عنوان مرکز اصلی اعزام مجروحان دوران جنگ تحمیلی شاهد خدمات بسیار ارزنده‌ای از آن دوران بوده است. با توجه به اینکه خیلی از مستندسازی‌های دوران دفاع مقدس جهت پاسخ به دستگاه‌های مختلف و مکاتبات مربوط به دفاع مقدس در این بیمارستان انجام می‌شد، در سال ۹۶ و ۹۷ برنامه‌ریزی شد که این اسناد سروسامان بگیرند.

وی اظهار کرد: در ابتدا فضای فیزیکی برای این کار وجود نداشت، اواخر سال 97 فضای مناسبی برای مدارک و اسناد پزشکی دفاع مقدس آماده و بهسازی کردیم. فضای ۶۰ متری در اختیار همکاران اسناد پزشکی جنگ تحمیلی قرار گرفت. بیش از ۵۰ هزار پرونده جنگ تحمیلی داشتیم که شرایط مناسبی نداشتند. این پرونده‌ها در بخش‌های مختلف بیمارستان پراکنده بودند که در حال حاضر در واحد اسناد پزشکی دفاع مقدس جمع آوری، مرتب‌سازی و کد بندی شدند.

معزی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار و ۲۶۰ پرونده دفاع مقدس کدگذاری شده‌اند. کار خوب دیگری که انجام شد تهیه اسکنر حرفه‌ای برای اسکن اسناد جنگی بود. سه اسکنر دیگر نیز تهیه شده‌اند که در حال فعالیت هستند. تاکنون ۱۷ هزار پرونده بالینی با بالاترین کیفیت ممکن از ۵۰ هزار پرونده اسکن شده‌اند.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه گنجینه بسیار نایابی از اسناد بالینی مجروحان دفاع مقدس در این بیمارستان موجود است، افزود: ما توانستیم پرونده بالینی شهید خرازی، شهید باکری، شهید سردار سلیمانی، شهید نیسی و شهید چمران را استخراج کنیم.

وی در پایان از معاونت درمان، معاونت توسعه، معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و واحد اتاق اسناد پزشکی دفاع مقدس قدردانی کرد و گفت:  تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان از سوی معاونت توسعه برای راه‌اندازی این کار و بهسازی فضای واحد اسناد و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان برای اسکنرها با دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهوز هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha