شکست دوقطبی «معنویت ـ سلامت» دشمن در محرم
کد خبر: 3925219
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

شکست دوقطبی «معنویت ـ سلامت» دشمن در محرم

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمن جنگ روایت‌ها و اراده‌ها در رسانه را مدیریت می‌کند، گفت: در ایام محرم نیز سعی در ایجاد دوقطبی معنویت ـ سلامت داشتند؛ اما هیئت‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عقلانیت شیعی را به نمایش گذاشتند.

شکست دوقطبی معنویت ــ سلامت دشمن در محرمبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، 3 مهرماه در نشست با مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان زنجان اظهار کرد: دشمن جنگ روایت‌ها، اراده‌ها و جنگ‌های ترکیبی را در رسانه مدیریت می‌کند تا حقایق را وارونه جلوه دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در ایام محرم با الفاظی همچون دین یا سلامت و معنویت یا زندگی، قصد دوگانه‌سازی در جامعه را داشت، یادآور شد: نتیجه دوقطبی‌سازی بی‌توجهی به مسئولیت یا تعطیلی مناسک می‌شود اما در عرصه مدیریت، دوگانه اهمال و تعطیلی را رها کردیم و طبق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نظر کارشناسان بهداشت به سمت رعایت رفتیم.

این مقام مسئول به ایجاد نوآوری برای احیای تبلیغ دین تأکید کرد و گفت: همه ادارات تبلیغات اسلامی با حضور مستمر هیئت‌های اندیشه‌ورز ارتقا خواهند یافت. احیای تبلیغ در جامعه نیازمند تحول، تغییر، نوآوری و خلاقیت است و توسعه رویدادهای فرهنگی با استفاده هدفمند از ابزار هنر در تبیین معارف انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: فضای خاص رسانه و تبلیغات دشمن برای وارونه جلوه دادن حقیقت ایجاب می‌کند که تفسیر و تبیین رسانه‌ای و تعالی مبلغان و مدیران تبلیغی به‌عنوان وظایف خطیر دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد تبلیغ، گفت: برخی از برنامه‌های تبلیغی با تفاهم و گفت‌وگو پایه‌ریزی می‌شود و وابستگی حداقلی به پول دارد و بنابراین باید سیاست تبلیغ بدون پول فرهنگ‌سازی شود.

حریزاوی با اشاره به پیچیدگی موضوع برگزاری مراسم محرم امسال و تلاش‌های دشمن برای ایجاد دوگانگی، ابراز کرد: از این پس نیز پیچیدگی‌ها در مصاف با جبهه باطل باقی است و بلکه بیشتر نیز خواهد شد؛ لذا حتماً باید با هوشمندی مضاعف کار را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: می‌توان در یک جمله گفت امسال یک محرم تمدن‌ساز داشتیم و در تاریخ حیات شیعه این حماسه به‌عنوان یک پدیده خاص قلمداد خواهد شد و هیئت‌های مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها عقلانیت شیعه را به نمایش گذاشتند.

این مقام مسئول یکی از معانی و لوازم تبلیغ را خلق معانی متفاوت الهام‌بخش دانست و گفت: تبلیغ در عصر جدید نیازمند اقدامات متفاوت و معنادارتری است و به تعبیر مقام معظم رهبری، نیازی به کار حجیم نیست، بلکه نیازمند نقطه‌زنی در جهاد فرهنگی هستیم.

حریزاوی یادآور شد: یکی از معانی متفاوت ایجاد شده در محرم امسال احیای سنت روضه خانگی، روضه سیار در کوچه‌ها و سنت چهارپایه‌خوانی بود که در نقاط مختلف کشور به زیبایی محقق شد و اقدام ویژه مهدی رسولی در زنجان و محمود کریمی در تهران جای تقدیر و تشکر دارد و سبک عزاداری زنجانی‌ها در کشور الگوبرداری می‌شود.

انتهای پیام
captcha