لزوم برخورد شدید با جنایتکاران اقتصادی
کد خبر: 3925242
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

لزوم برخورد شدید با جنایتکاران اقتصادی

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید با جنایتکاران اقتصادی به شدت برخورد شود، گفت: برخورد با مخلان فعالیت‌های اقتصادی از طریق نظارت و کنترل واردات و صادرات محقق می شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 4 مهرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دشمنان همواره درصدد هستند دستاوردهای انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس را به چالش بکشند.

وی با بیان اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی سیاه نمایی و القای ناکارآمدی نظام را در دستور کار دارند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی در همه عرصه های علمی و فناوری رشد و پیشرفت داشته و اینگونه نیست که جامعه جهانی ما را عقب مانده بداند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مشکلات اقتصادی را ناشی از دشمنی های آمریکا با ملت ایران دانست و گفت: اگرچه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم، اما این آمریکاست که در برابر ملت ایران هیچ قدرت و اعتباری ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان را به جهانیان صادر کرد، افزود: امروز یمن با وجود همه سختی ها و مشکلات راه مقاومت را در پیش گرفته و پیروزی واقعی میدان نبرد با ابرقدرت های جهانی است که حامی آل سعود هستند.

وی کشتار زنان و کودکان مظلوم یمن را گوشه ای از جنایات آمریکا در حق ملت ها دانست و گفت: همه زیرساخت های علمی و فرهنگی و اقتصادی یمن از بین رفته و بیش از 16 هزار نفر به دست مزدوران آل سعود کشته شده اند.

آیت الله فلاحتی در ادامه اقتصاد را دغدغه اول کشور دانست و یادآور شد: مسئولان در قوای سه گانه باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند، به ویژه در حوزه تولید باید اقدامات به موقع و مناسب صورت گیرد تا تولیدکنندگان ناامید نشوند.

وی از مسئولان خواست قیمت ها را کنترل کرده و ثابت نگه دارند و اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال نیازمند رونق تولید هستیم و رونق تولید با حمایت از تولیدکنندگان از طریق ثبات بازار ایجاد می شود. در واقع متولیان اقتصاد کشور نباید اجازه دهند کارخانه ها ورشکسته و جوانان بیکار شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید با جنایتکاران اقتصادی به شدت برخورد شود، گفت: برخورد با مخلان فعالیت های اقتصادی از طریق نظارت و کنترل واردات و صادرات محقق می شود و مردم باید در جریان تنبیه متخلفان و اجرای قانون برای آنان باشند.

امام جمعه رشت، با اشاره به آسیب های وارد شده به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در گیلان، یادآور شد: کشاورزی مهم‌ترین بخش تولید است و کشاورزان نباید برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود با افزایش قیمت مواجه شوند.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه ویژه ای برای سالمندان قائل است، گفت: جوانان باید از والدین خود نگهداری کنند، اما برخی با فرستادن والدین سالمند خود به خانه سالمندان خودشان را از نعمت حضور والدین محروم می کنند.

انتهای پیام
captcha