۲۰ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند / جبران کمبود معلم تا سال 1401
کد خبر: 3925274
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
حسین خنیفر:

۲۰ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند / جبران کمبود معلم تا سال 1401

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال پس از انتخاب رشته حدود ۲۰ هزار داوطلب ورودی، جذب این دانشگاه می‌شوند. همچنین حدود ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی فارغ‌لتحصیلان لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای شرکت در دوره‌های تحصیلی این دانشگاه پذیرش خواهند شد و بدین ترتیب تا سال 1401 بخش عمده‌ای از کمبود معلم در آموزش و پرورش جبران می‌شود.

۲۰ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند / کمبود معلم تا سال 1401 جبران می‌شودحسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره میزان جذب و ورودی دانشجویان در سال تحصیلی جدید به این دانشگاه با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های صادره از سوی ستاد ملی کرونا و همچنین تأکیدات وزارت علوم از پایان شهریور سال تحصیلی را آغاز کرده است، اظهار کرد: امسال و پس از انتخاب رشته حدود ۲۰ هزار داوطلب ورودی به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور جذب این دانشگاه می‌شوند. همچنین حدود ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی فارغ‌التحصیلان لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای شرکت در دوره‌های تحصیلی این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

خنیفر ادامه داد: برای امسال نیز ۲۵ هزار مهارت‌آموز جذب این دانشگاه می‌شوند که از طریق مجلس معرفی شده و به دانشگاه راه می‌یابند. همچنین حدود پنج هزار نفر مازاد بر ظرفیت از سا گذشته وجود دارد که برای آن‌ها فراخوان شرکت در آزمون و مصاحبه ورودی ارسال خواهد شد. مجموع همه این‌ موارد رقم ۷۷ هزار نفر می‌شود که از این رقم، هر تعداد از آزمون و گزینش‌های دانشگاه عبور کنند، مشغول تحصیل در این دانشگاه می‌شوند.

وی افزود: آموزش‌های دانشگاه در سال تحصیلی جدید مطابق برنامه LMS و آموزش‌های از راه دور و مجازی است. تلاش کردیم امسال ضریب پوشش بالایی در این نوع آموزش‌ها داشته باشیم. قطعاً روال کار بدون نقص نخواهد بود، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که با کمترین نقص آموزش‌های لازم را از این طریق به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پودمان‌های تحصیلی و ترم‌های تحصیلی سر موعد مقرر برگزار می‌شود و به اتمام خواهد رسید. همچنین تلاش خواهیم کرد آزمون‌های مجازی با کیفیت و به خوبی برگزار شوند، تا دانشجویان این دانشگاه بتوانند واجد شرایط فعالیت در حرفه و جایگاه معلمی باشند.

خنیفر در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پذیرش معلمان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است، آیا این ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که جوابگوی کمبود نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش باشد، گفت: با تلاش‌هایی که در حال انجام است و وزیر آموزش و پروش نیز تأکید داشتند، امید داریم تا سال ۱۴۰۱ حداقل نیاز را در این مورد تأمین کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان حتی با اجاره برخی فضا‌ها و از طریق نامه‌نگاری با سایر دانشگاه‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌هایی با این دانشگاه‌ها، تلاش دارد در این دوران و ایام شیوع کرونا که آموزش‌ها تحت سامانه مجازی و از راه دور است، در زمینه تربیت نیروی معلم مورد نیاز آموزش و پرورش عملکرد مطلوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: برای سال تحصیلی آینده تا حدود ۵۰ هزار نفر تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را خواهیم داشت. طبق اعلام برای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۷ هزار نفر کمبود نیروی معلم وجود دارد. در سال ۹۸ حدود ۴۵ هزار نفر تأمین نیرو انجام شد، برای امسال یعنی سال ۹۹ حدود ۴۰ هزار نفر تأمین نیرو شد و سال آینده نیز حدود ۷۷ هزار کمبود نیرو جبران خواهد شد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
United States of America
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۶:۱۵
7
15
کنکور ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو معلم دارند ایا
پاسخ ها
الهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۵:۲۳
کی نتیجه می زنن
کرامت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۹:۲۳
3
5
آیاپذیرش دانشگاه فرهنگیان مثل پذیرش امسال استانی است
captcha