ارائه بسته‌های حمایتی به فعالان حوزه گردشگری / رونمایی از تمبر و نشان ملی گردشگری
کد خبر: 3925705
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مونسان خبر داد؛

ارائه بسته‌های حمایتی به فعالان حوزه گردشگری / رونمایی از تمبر و نشان ملی گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مراسم روز جهانگردی و رونمایی از برند و نشان ملی گردشگری ایران از ارائه بسته‌های جدید حمایتی برای فعالان حوزه گردشگری خبر داد.

بهارائه بسته‌های حمایتی به فعالان حوزه گردشگری / رونمایی از  تمبر و نشان ملی گردشگری گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مراسم روز جهانی گردشگری که امروز ششم مهرماه، در هتل ارم تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: ماه‌ها و روز‌های سختی را می‌گذرانیم. صد‌ها میلیارد دلار خسارتی است که فقط بر حوزه گردشگری در جهان وارد شده است و در ایران نیز تا کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

وی ضمن تقدیر از مجاهدت‌ها و ایثارگری کادر درمان کشور گفت: کرونا در حالی این شرایط را به وجود آورده که کشور با شرایط سخت اقتصادی مواجه است و بخش زیادی از دارایی کشور در قالب بسته‌های حمایتی به مردم ارائه شد، اگرچه باید حمایت‌های بیشتری از این صنعت صورت می‌گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تأکید کرد: دولت در راستای حمایت بیشتر از صنعت گردشگری به زودی از بسته حمایتی جدیدی رونمایی می‌کند؛ همگی باید با صبر و تحمل از این روز‌ها عبور کنیم.

مونسان در ادامه با بیان اینکه جایگاه صنعت گردشگری کشور ارتفا پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر در تصمیم‌های دولت توجه ویژه‌ای به گردشگری می‌شود. همچنین همگرایی خوبی بین مسئولان دولتی و فعالان حوزه گردشگری اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شاهد رشد خوبی در گردشگری کشور، هستیم، گفت: در بخش نرم‌افزاری گردشگری‌های بوم‌گردی از دو هزار واحد عبور کرد و گردشگری سلامت از رشد خوبی برقرار شد، ضمن اینکه گردشگری کشاورزی و گردشگری معدن نیز وارد برنامه‌های گردشگری شده است. شاخه‌های جدید گردشگری شامل احیای کاروانسرا‌ها و بوتیک‌هتل‌ها نیز وارد چرخه گردشگری کشور شده‌اند.
 
وی با اشاره به تصویب سند جامع گردشگری نیز گفت: در فرایند تصویب این سند به ویژه تعیین احکام برای سازمان‌ها و ارگان‌ها مراحل سختی را طی کردیم، اما خوشبختانه این مراحل در کمیسیون دولت طی و سند تصویب شد.
 
مونسان ادامه داد: یکی از مطالبات فعالان گردشگری و جامعه دانشگاهی این حوزه سند برند گردشگری بود که خوشبختانه این سند آماده شده و امروز رونمایی می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش سخت‌افزاری گردشگری نیز بیش از دو هزار و ۴۰۰ پروژه در حال اجرا هستند که این موضوع آینده خوبی برای گردشگری فراهم می‌آورد. اگر همگرایی بین دولت و غیردولت وجود نداشت، این اتفاقات خوب رخ نمی‌داد.

وزیر گردشگری با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری مبنی بر توسعه گردشگری روستایی، گفت: امسال قرار بود که نشست سازمان جهانی گردشگری در ایران برگزار شود که این نشست به تعویق افتاد.

به گزارش ایکنا، در این مراسم از برند و تمبر گردشگری ایران، نشان «سیمرغ فیروزه‌ای»، شعار «ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت» و سه کتاب «ضوابط اقامت‌گاه‌ها روستایی»، «ضوابط اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی» و «ضوابط هتل آپارتمان‌ها»، سند جامع گردشگری و همچنین سامانه   طرح تطبیق استاندارد تأسیسات گردشگری و سامانه نظارت بر تأسیسات رونمایی شد.
انتهای پیام
captcha