نماینده ولیفقیه در هرمزگان با استقبال رسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق بهمنظور عقد تفاهمنامه ساخت یکی از اعتاب مقدسه از سوی مردم هرمزگان وارد کشور سوریه شد. 
به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولیفقیه در استان، حجتالاسلاموالمسلمین محمد عبادیزاده، نماینده ولیفقیه در هرمزگان، شب گذشته، 6 مهرماه با استقبال رسمی جواد ترکآبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق وارد کشور سوریه شد.
نماینده ولیفقیه در هرمزگان هدف از این سفر را زیارت حرم عقیله بنیهاشم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) همراه با امضای تفاهمنامه ساخت یکی از اعتاب مقدسه در کشور سوریه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فراهم آمدن زمینه ایفای نقش مردم هرمزگان در بازسازی عتبات عالیات یک موهبت الهی است که باید نهایت استفاده را از آن برد، افزود: عتبات عالیات همچون دفاع از حرم اهلبیت(ع) دارای اهمیت مذهبی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است.
عبادیزاده با اشاره به اینکه تسهیل زمینه توسل و زیارت در جامعه با تقویت بعد معنوی و پایبندی عملی به ارزشهای اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی را شتاب میبخشد، گفت: مدافعان حرم با ایثار و از خودگذشتگی، داعش را به زبالهدان تاریخ سپردند و امروز باید همت گماردن نسبت به بازسازی عتبات عالیات یک وظیفه همگانی تلقی شود.
وی در پایان بیان کرد: مشارکت در این مهم، مصداقی از تلاش در راستای حفظ شعائر الهی و کسب مقام معنوی است و در این سفر با عقد تفاهمنامه زمینه نقشآفرینی مردم هرمزگان در امر بازسازی عتبات عالیات تسهیل خواهد شد.
انتهای پیام