کمرنگ جلوه دادن ارزش شهدا در جامعه حیله دشمنان است
کد خبر: 3926060
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

کمرنگ جلوه دادن ارزش شهدا در جامعه حیله دشمنان است

رئیس شورای شهر ابهر گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از ارزش‌های بنیادین یک جامعه است که آن را از گزند زیاده‌خواهی دشمنان در امان‌نگه می‌دارد.

کمرنگ جلوه دادن ارزش شهدا در جامعه حیله دشمنان استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الله عسگری، رئیس شورای شهر ابهر در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان، جانبازان، ایثارگران و فرزندان شهدای شاغل در شهرداری ابهر با بیان اینکه در تقویم ما ۷ مهرماه روز آتش‌نشان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: آتش‌نشانان کسانی هستند که در کمال ایثار خود را به دل آتش زده و برای نجات دیگران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارزش و اهمیت کار آتش‌نشانان با یک روز نام‌گذاری ادا نمی‌شود، ادامه داد: در قرآن کریم نیز خداوند سبحان تاکید کرده که اگر جان یک نفر را نجات دهیم به مثابه این است که جان کل بشریت را نجات داده‌ایم.

این مسئول با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان اینکه دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی برای کشور ما داشت، یادآور شد: تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان به حدی است که اکثر کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند و دیگر به راحتی زیر بار زوررگویی‌های آمریکا نمی‌روند که همین امر سبب خشم سلطه‌گران جهان شده است.

عسگری با اشاره به جایگاه بالای ایران در مجامع بین‌المللی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: این جایگاه به حدی است که در خاورمیانه هیچ تصمیمی بدون جلب نظر و مشارکت ایران گرفته نمی‌شود.

رئیس شورای شهر ابهر با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده آنان باشیم، گفت: عزت و عظمت ایران اسلامی در سایه مجاهدت و از خود گذشتگی این عزیزان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما راه وصال به معبود را یک شبه طی کردند، اضافه کرد: شهدای بسیاری وجود دارند که علی رغم برخورداری از فضایل اخلاقی فراوان هنوز ناشناخته هستند و وظیفه یادگاران جنگ و اصحاب رسانه شناساندن آنها به نسل جدید کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ما بارها شعر کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود را شنیده‌ایم، ادامه داد: در برهه کنونی که تیرهای سمی تهاجمات فرهنگی کشور و جوانانمان را نشانه گرفته همه ما و به ویژه اصحاب رسانه رسالتی زینبی در شناساندن شهدا به عهده دارند.

عسگری با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: بسیاری از افراد در صدد این هستند که ارزش شهدا را در جامعه کم نشان دهند این در حالی است که این ارزش‌ها قابل قابل معادله با هیچ فرمولی نیست.

انتهای پیام
captcha