«بر شانه‌های اقیانوس» شرحی روان از نهج‌البلاغه
کد خبر: 3926465
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

«بر شانه‌های اقیانوس» شرحی روان از نهج‌البلاغه

شرح ۵ جلدی نهج‌البلاغه و مناسب جوانان با عنوان «بر شانه‌های اقیانوس» از انتشارات جمکران زیر چاپ رفت.

«بر شانه‌های اقیانوس» شرحی روان از نهج البلاغهبه گزارش خبرنگار ایکنا، نهج‌البلاغه برگزیده‌ای از گفته‌ها و نوشته‌های ادبی امیرالمؤمنین(ع) است که سیدرضی، عالم بزرگ شیعه، در اواخر قرن چهارم قمری آن‌ها را جمع‌آوری کرده است. گروهی از علما به دلیل محتوای غنی و همچنین بلاغتش آن را «اخ القرآن» یا برادر قرآن هم نامگذاری کرده‌اند. این کتاب در سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها، کلمات قصار دسته‌بندی شده و امام علی(ع) در بسیاری از خطبه‌ها، مردم را به انجام دستورات الهی و ترک محرمات دعوت کرده و در بخشی از نامه‌ها، که خطاب به فرمانداران است، آن‌ها را به رعایت حق مردم سفارش کرده است.

کتاب نهج‌البلاغه تا‌کنون به ۱۸ زبان ترجمه شده و تعداد ترجمه‌های نهج‌البلاغه به زبان‌های گوناگون به بیش از ۱۰۰ عنوان می‌رسد. شرح‌ها و مستدرکات متعددی در مورد نهج‌البلاغه نوشته شده است که برخی تعداد آن‌ها را به حدود ۳۰۰ عنوان بیان کرده‌اند.

انتشارات کتاب جمکران به دلیل اهمیت نهج‌البلاغه، شرحی نوین و متناسب با مخاطب جوان در دست تهیه دارد که حجت‌الاسلام علی رهبر، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، ماحصل نزدیک به ۴۰ سال شرح نهج‌البلاغه برای جوانان را به صورت کتابی ۵ جلدی در حال تدوین دارد که نخستین جلد آن در آستانه ورود به بازار کتاب است.

«بر شانه‌های اقیانوس» شرحی ادیبانه و روان از نهج‌البلاغه است که به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر می‌شود. 

یادآور می‌شود؛ جلد نخست این اثر شامل ۲۶۴ صفحه بوده و به شرح خطبه یک تا صد نهج‌البلاغه پرداخته است و مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند.

انتهای پیام
captcha