تخفیف کتاب‌های عاشورایی خاندان صدر در اربعین حسینی
کد خبر: 3926481
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

تخفیف کتاب‌های عاشورایی خاندان صدر در اربعین حسینی

گفتار‌های عاشورایی علمای خاندان صدر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی با تخفیف ۱۰درصد در فروشگاه آنلاین مؤسسه امام موسی صدر عرضه می‌شود.

تخفیف کتاب‌های عاشورایی خاندان صدر در اربعین حسینیبه گزارش ایکنا، گفتار‌های عاشورایی کتاب‌های منتشرشده از امام موسی صدر، آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر و آیت‌الله سیدرضا صدر و عناوین آن‌ها شامل «سفر شهادت»، «امام شهادت»، «یاری زینب(س)»، «امامان اهل بیت»، «پیشوای شهیدان» و «بانوی کربلا» است.
 

سفر شهادت

 
سفر شهادت جلد هفتم از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» حاوی سخنرانی‌ها و پیام‌ها و مقالات امام موسی صدر درباره واقعه عاشوراست. بی‌شک، واقعه عاشورا در شمار مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است. این واقعه را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد و از آن درس‌ها آموخت. این پرسش که چرا امام حسین حج را نیمه‌تمام رها کرد و هدف او از حرکت به سوی عراق چه بود، یکی از مسائل مهم در خور پژوهش است.
 
امام صدر در این گفتار‌ها به تبیین هدف امام حسین از این حرکت و آسیب‌شناسی سوگواری و هدف از سوگواری‌ها پرداخته و گفته است که چرا به سوگ می‌نشینیم. امام موسی صدر از درس‌های این واقعه برای حل مشکلات جامعه و انسان‌سازی و تربیت انسان بهره‌ها برده و از این فرصت و این اقدام امام سوم درس‌آموزی کرده و از آن برای راست کردن کژی‌ها استفاده کرده است. او همچنین به نقش زنان و به ویژه، حضرت زینب در این واقعه پرداخته است. در واقع، این گفتار‌ها بررسی چهار مسئله پیش‌گفته است.
 
امام موسی صدر در سخنانش بار‌ها به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید اشاره کرده است. به همین سبب متن عربی و ترجمه این خطبه به پیوست کتاب آورده شده است. خطبه حضرت زینب از کتاب لهوف و با ترجمه استاد محمد محمدی‌اشتهاردی در بخش پیوست آمده است.
 

امام شهادت

 
کتاب «امام شهادت»، دوازدهمین جلد از مجموعه پرتو‌ها است. در هر کتاب از این مجموعه به طبع یک مقاله یا گفتار یا مجموعه‌ای از چند مقاله و گفتار با وحدت موضوعی بسنده شده تا کتابی کم‌حجم، ساده و زیبا در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شود و همچنین هر کتاب حاوی نگاه نو یا دست کم بیان تازه‌ای باشد و خواننده بتواند از طریق آن به جهان اندیشه و دغدغه‌های امام صدر راه بیابد.
 
متن سخنرانی منتشر شده در این کتاب در هم‌اندیشی ادبیات بیروت ۱۹۷۴ میلادی ارائه شده است. از جمله سخنرانان این هم‌اندیشی می‌توان از ادونیس، شیخ جعفر مهاجر، محمدعلی مکی، عبدالوهاب کاشی، ابراهیم فران، حسین کمیل و فردریک معتوق نام برد. این سخنرانی به تحلیل مفهوم امامت و ارتباط آن با شهادت و حرکت امام حسین در واقعه عاشورا می‌پردازد.
 

یاری زینب(س)

 
کلمه یاری زینب(س) سخنرانی امام موسی صدر در باشگاه فرهنگی امام صادق(ع) در لبنان است. متن این سخنرانی در کتاب سفر شهادت از مجموعه کتاب‌های «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» نیز منتشر شده است.
 

پیشوای شهیدان

 
این کتاب دارای کلیات و سه فصل با عناوین شهادت و جهاد، اسارت، شهید و شهادت است. آیت‌الله سیدرضا صدر، نویسنده اثر در مقدمه کتاب نوشته است: «راهی را که حسین(ع) پیمود، گروهی انقلابیش خوانند و حسین(ع) را رهبر انقلابی دانند. کسانی آن را کوششی برای گرفتن حکومت گویند و حسین(ع) را جویای قدرت پندارند. چپ‌گرایان، از گروه نخستین بشمارند و راست‌گرایان را باید در زمره گروه دوم قرار داد. آرمان انقلاب، قطع ید غاصب، مبارزه با ستمگر، کشتن است و کشته شدن، انتقام است و خونخواهی. انقلابی دردمند است. ستم‌ کشیده است. می‌کوشد وضع را دگرگون سازد و ستمکار را براندازد. آیا انقلابی، دشمن ستم است؟ یا دشمن ستمکار؟ با زور مبارزه می‌کند یا با زورگو؟
 
کسانی می‌توانند این پرسش‌ها را پاسخ دهند که روش انقلابیان را پس از پیروزی در مسکو یا در پکن یا در هاوانا یا کشور‌های دیگر، بررسی کرده باشند. آرمان راست‌گرا به قدرت رسیدن یا حفظ قدرت موجود است. محافظه‌کاران، کمتر ستمی دیده‌اند و کمتر رنجی کشیده‌اند. خوش دارند که وضع موجود ثابت نگه داشته شود و گاه می‌کوشند قدمی فراتر نهند و قدرت بالاتری به دست آورند. محافظه‌کار، قدرت را برای قدرت می‌خواهد و حکومت را برای حکومت.»
 

بانوی کربلا

 
عایشه بنت الشاطی، از نویسندگان چیره دست مصری است که کتاب‌هایی چند درباره شخصیت‌های اسلامی به خصوص مادر پیامبر، همسران پیامبر و دختران پیامبر نوشته است. این بانوی دانشمند، چند سال پیش از دنیا رفت. از کتاب او درباره شخصیت عظیم حضرت زینب(س)، به نام «بطله کربلا» ترجمه‌های دیگری هم انجام شده است، اما ترجمه استادانه و شیوای مرحوم آیت الله سید رضا صدر، از برجستگی خاصی برخوردار است. نویسنده، در بخشی پدران و نیاکان زینب کبری(س) را معرفی می‌کند، سپس با پرداخت ادیبانه تولد این گوهر در مدینه در سال ششم هجرت، به دوران غم بار کودکی این دختر که مصادف با رحلت رسول خدا(ص) و شهادت مادرش حضرت فاطمه(س) است می‌پردازد. در مقطعی به ازدواج حضرت زینب(س) با عبدالله بن جعفر و ثمره فرخنده این وصلت می‌پردازد.
 
ترسیم صحنه‌هایی از زندگی او در دوران امامت پدر بزرگوارش امیر المؤمنین(ع) و برادر مظلومش امام حسن مجتبی(ع) و نقش آفرینی این شیرزن در حماسه کربلا، بخش‌هایی دیگر از این کتاب است. فصل عاشورایی زندگی وی، برجسته‌ترین فصل کتاب محسوب می‌شود که سبکی روایی، جذاب و داستان گونه دارد، تا آن جا که کاروان اهل بیت، با کاروان سالاری زینب کبری(س) به مدینه باز می‌گردد و همواره احیاگر یاد عاشورا و رسواگر جنایات بنی‌امیه بر ضد خاندان نور و عصمت است، تا آن که یک سال و نیم پس از حادثه کربلا، از دنیا می‌رود.
 
یادآور می‌شود؛ تخفیف ۱۰ درصد برای اربعین شامل خرید از فروشگاه آنلاین مؤسسه است و تا ۱۷ مهرماه ادامه دارد.
انتهای پیام
captcha