اربعین حسینی در قاب شبکه استانی صداوسیمای مرکز خوزستان
کد خبر: 3927290
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

اربعین حسینی در قاب شبکه استانی صداوسیمای مرکز خوزستان

ویژه برنامه «موکب» با موضوع تبیین فلسفه و اهمیت زیارت اربعین، ویژه برنامه «نوحه و روضه» و برنامه «صوت‌الحسین(ع)» از جمله برنامه‌های صدا و سیمای خوزستان به مناسبت اربعین حسینی هستند.

اربعین حسینی در قاب  شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خوزستانمسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان درباره برنامه‌های صدا و سیمای استان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: سیمای مرکز خوزستان ویژه برنامه «موکب» را به تهیه کنندگی میلاد امینی‌موحد در 5 قسمت 60 دقیقه‌ای پیش‌بینی کرده است که در آن به تبیین فلسفه و اهمیت زیارت اربعین با حضور کارشناسان مذهبی پرداخته و با دعوت از شعرای آیینی و ذاکرین اهل بیت(ع) فضای استان را مملو از معنویت اربعین می‌کند.

وی اظهار کرد: از دیگر بخش‌های این برنامه گفتگو با موکب‌داران اربعین، پخش گزارش، بخش پزشکی – کرونایی، نماهنگ و مداحی و مرثیه‌خوانی است. برنامه «موکب» ساعت 22 به روی آنتن سیما می‌رود. همچنین تمامی برنامه‌های معمول از جمله شب‌های کارون، مراحب، بیت‌الهنا، گلخونه با حال و هوای اربعین همراه می‌شوند.

رحیمی ادامه داد: در حوزه صدا نیز در کنار برنامه‌های فارسی و عربی روتین رادیو از جمله طلوع صبح، عصر کارون، صدای همدلی و ....که همگی با حال و هوای اربعین پخش می‌شوند، ویژه برنامه عربی «صوت‌الحسین(ع)» به تهیه کنندگی حسین حیاوی و گویندگی سید هاشم لطیفی و گزارشگری عادل عفراوی در دو قسمت 120 دقیقه‌ای ساعت 21 با بخش‌های مختلف چون کارشناس، مراسم سوگواری و مرثیه‌خوانی، حضور شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در نظر گرفته شده است. در بخش فارسی نیز ویژه برنامه «نوحه و روضه» با بخش‌هایی چون گزارش از سطح شهر جهت انعکاس حضور مردم در مراسم اربعین، ارتباط با مرقد مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با روز اربعین در ساعت 9:30 به مدت 120 دقیقه از شبکه استانی صدای مرکز خوزستان پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha