زمینه‌های آموزش مجازی در حوزه علمیه تقویت شود
کد خبر: 3928747
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

زمینه‌های آموزش مجازی در حوزه علمیه تقویت شود

مدیر مدرسه «سفیران هدایت» بیجار با اشاره به اینکه باید زمینه‌های آموزش مجازی در حوزه علمیه تقویت شود، یادآور شد: وضعیت کرونا و پایان آن نامشخص است و این بدان معناست که حوزه‌های علمیه باید برای هر وضعیتی آماده باشند.

حجت‌الاسلام سیدموسی محمودی، مدیر مدرسه «سفیران هدایت» بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر اینکه همه‌گیری ویروس منحوس کرونا باید به عنوان مسئله‌ای جدی مورد توجه قرار گیرید، اظهار کرد: متأسفانه یکی از نگرانی‌های مسئولان بهداشتی در کشور و کردستان مشخص نبودن زمان دقیق از بین رفتن این اپیدمی است، که همین امر موجب لغو و تعطیل شدن بسیاری از برنامه‌ها در سطح استان شده است.

وی افزود: شریط کرونایی بسیاری از بخش‌ها به ویژه بخش آموزش را تحت تأثیر خود قرار داده است و در این میان شاهد تعطیلی مدارس در بسیاری از شهرها بوده‌ایم که این تعطیلی صرفاً به خاطر حفظ سلامت طلاب و اساتید است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به وجود مشکلات بسیاری برای حوزویان و طلاب بر اثر شیوع ویروس کرونا افزود: باید اساتید حوزوی اجازه ندهند که کرونا بر مسائل آموزشی طلاب و روحانیون تأثیرگذار باشد. در این راستا اساتید و مدیران حوزوی در سطح استان کردستان باید نسبت به این وضعیت، حساسیت خاص داشته باشند تا به امید خدا وضعیت به حالت عادی برگردد. باید از تمام امکانات برای جلوگیری از ایجاد وقفه در امر آموزش و تحصیل طلاب استفاده شود که یکی از این امکانات، فضای مجازی و آموزش‌های برخط است.

وی بیان کرد: باید بتوانیم که آموزش‌ها را در صورتی که وضعیت کرونا در این استان در شرایط بحران قرار گیرد، در فضای مجازی دنبال و پیگیری کنیم.

مدیر مدرسه «سفیران هدایت» بیجار با تأکید بر اینکه طلاب باید در بحث فضای مجازی مهارت‌های خاصی به دست بیاورند، افزود: مهارت طلاب در بحث فضای مجازی نه تنها در این شرایط می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، بلکه بعد از پایان دوران کرونا نیز زمینه‌ای برای نشر معارف و تعالیم اسلامی به اقصی نقاط جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌های آموزش مجازی در حوزه علمیه تقویت شود، یادآور شد: وضعیت کرونا و پایان آن نامشخص است و این بدان معناست که حوزه‌های علمیه باید برای هر وضعیتی آماده باشند، این امر می‌طلبد که با دیگر مراکز عملی کشور برای یافتن راه‌حلی جامع تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha