شهدا دانش‌آموختگان جبهه عاشورا هستند
کد خبر: 3929175
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریای سپاه:

شهدا دانش‌آموختگان جبهه عاشورا هستند

سردار منصور روانکار بیان کرد: شهدای عزیز ما، دانش‌آموختگان جبهه عاشورا هستند و با اجرای طرح عملیات کربلا و عاشورا در راه حق و حقیقت جنگیدند تا مردم در سایه امنیت و آرامش زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم یادواره شهدای محله لامرد و تراکمه با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان و آحاد مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، 22 مهرماه در حسینیه حضرت زینب(س) شهرستان لامرد برگزار شد.

سردار منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریای سپاه در این مراسم با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم پیام‌رسان صادقی برای شهدا باشیم و بتوانیم حق شهدا و جایگاه آنان را به‌خوبی ادا کنیم.
 
//

وی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و درباره عظمت و جایگاه شهدا اگر بخواهیم فهم و درک خوبی داشته باشیم باید به منابع، به‌ویژه قرآن کریم مراجعه کرد، گفت: وقتی مجاهدی سلاح به دست می‌گیرد و آماده نبرد می‌شود فرشتگان به‌وجود او افتخار می‌کنند و وقتی که خداحافظی می‌کند از گناهان خارج می‌شود و بعد از آن نیز ثواب هزار عابد برایش نوشته می‌شود.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریای سپاه اظهار کرد: شهدا در راه عقیده و برای بشریت، و راه حق و حقیقت جنگیدند تا مردم در سایه امنیت و آرامش زندگی کنند. شهدای عزیز ما، دانش‌آموختگان جبهه عاشورا هستند و طرح عملیات کربلا و عاشورا را مو به مو اجرا کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی بود و شهدای ما نمره قبولی گرفتند، افزود: دفاع مقدس گنج پنهان است و این نعمت تمام‌شدنی نیست، اما به شرطی که به‌خوبی از این معدن استفاده کنیم.

سردار روانکار بیان کرد: در دفاع مقدس همانند کربلا مظلوم بودیم و یزدیان فکر می‌کردند می‌توانند با تحمیل جنگ بر ما سیطره کنند، اما کور خواندند. در دفاع مقدس، جنگ در دریا داشتیم که به آن پرداخته نشده است و اگر لطف امام(ره) و نیت خالص رزمندگان نبود سال ۶۶ تمام زحمات پنج، شش ساله از بین می‌رفت.
 
//

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریای سپاه به نقش امام(ره) در دفاع مقدس پرداخت کرد و گفت: نفس پاک و مسیحایی امام راحل در زمان جنگ کاربرد داشت و توصیه‌های شهدا هم بر این است که امام و ولایت را تنها نگذاریم.

وی با اشاره به وصایای شهدا اظهار کرد: شهدا بر سه مقوله وحدت، حجاب، و پیروی از امام توصیه‌های فراوانی داشتند و ما نیز باید حول محور ولایت حرکت کنیم. باید دشمن‌شناس بود و یزیدیان زمان را بشناسیم و موفقیت نیروهای مسلح نیز همین است.
 
سردار روانکار با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر جوانان است و درصد زیادی از شهدای ما نیز از جوانان زیر ۳۰ سال بودند.

فاطمه قاسمی
انتهای پیام
captcha