بهترین غذاها و رستوران‌های مشهد کدامند؟
کد خبر: 3929364
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

بهترین غذاها و رستوران‌های مشهد کدامند؟

هر ساله میلیون‌ها زائر ایرانی و حدود یک میلیون زائر از کشورهای دیگر با تهیه بلیط هواپیما به مشهد سفر می‌کنند. غذا نشان‌دهنده آداب و رسوم غنی اهالی یک شهر یا سرزمین است و خوردن یک وعده غذایی محلی خوشمزه می‌تواند خاطره‌ای شیرین برای این گردشگران ایجاد کند.

هر ساله میلیون‌ها زائر ایرانی و حدود یک میلیون زائر از کشورهای دیگر با تهیه بلیط هواپیما به مشهد سفر می‌کنند. غذا نشان دهنده آداب و رسوم غنی اهالی یک شهر یا سرزمین است و خوردن یک وعده غذایی محلی خوشمزه میتواند خاطره ای شیرین برای گردشگران ایجاد کند. بنابراین، بیشتر مردم علاقه دارند هنگام سفر به مقصد جدید غذاهای سنتی را امتحان کنند. در میان شهرهای ایران، شهر مشهد از آنجا که حرم مطهر امام رضا (ع) را در خود جای داده است، با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر و همچنین ورود سالانه بیش از ۲۵ میلیون مسافر از مهم ترین مقاصد سفر برای ایرانیان است. در نتیجهو از سوال هایی که برای این تعداد از گردشگران ایجاد میشود این است که در مشهد چه بخوریم؟ و محبوب ترین غذای مشهد کدام است؟ در این نوشته سعی می‌کنیم شما را با بهترین غذاها و رستوران های مشهد آشنا کنیم.

بهترین غذاها و رستوران‌های مشهد کدامند؟

در کنار انواع غذاهای ایرانی که در رستوران های مشهد وجود دارند، غذاهای محلی زیادی وجود دارند که وقتی در مشهد هستید میتوانید آنها را امتحان کنید. بنابراین، در اینجا ما قصد داریم شما را بیشتر با غذاهای محلی مشهد، رستوران های آن و قیمت های تقریبی شان آشنا کنیم. شما پس از آشنایی با غذاهای مشهد، سفر به این شهر و بازگشت با بلیط هواپیمای مشهد تهران خاطره خیلی خوبی را در ذهن خود و خانواده رقم خواهید زد.

غذاهای سنتی معروف مشهد

۱. آش شله مشهدی

شله نوعی آش و مشهورترین غذای مشهدی است که مربوط به دوره قاجار است. پختن این آش نیازمند مهارت و زمان زیادی است و میتوان گفت کار هر کسی نیست. ابتدا گوشت، پیاز و لوبیا را حداقل برای سه ساعت می‌پزند. گوشت را پس از پختن، از قابلمه خارج کرده و آن را له کرده و دوباره با مواد دیگر مخلوط می‌کنند. در آخر آن را با نان سنگک و سبزی سرو می‌کنند. جالب است بدانید که شله به عنوان اولین غذای محلی ایرانی در میراث ملی ثبت شده است.

۲. شیشلیک

شیشلیک نوعی کباب است که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها مانند روسیه و لهستان نیز طبخ می‌شود. در این میان، از آنجا که مشهد دارای گوشت گوسفندی با کیفیت بالا است، شیشلیک این شهر طعم بی نظیری دارد. تا آنجا که برخی از مسافران بدون خوردن این غذای سنتی مشهد به خانه خود بر نمی گردند. این غذا از گوشت بره تهیه می‌شود و از همین رو غذای گران قیمتی است.

۳. خورش ریواس

در میان غذاهای ایرانی، غذاهای ترش طرفداران زیادی دارد. به همین خاطر، خورش ریواس یکی از بهترین وعده های غذایی مشهد است که در سایر مناطق ایران از جمله کردستان نیز طبخ می‌شود. ریوز به معنی ریواس است و به دلیل استفاده از این سبزی، خورش ریواس ترش است. این غذای سنتی مشهدی حاوی گوشت بره یا گوشت گاو، ریواس و برخی گیاهان محلی است.

۴. دیگچه

دیگچه یک دسر معروف مشهدی است که معمولا در ماه رمضان سرو می‌شود. مردم محلی از این دسر در وعده صبحانه نیز استفاده می‌کنند. این غذای سنتی مشهدی حاوی شیر، برنج، شکر، زعفران، هل، کره و گلاب است.

۵. آش لخشک

آش لخشک نوعی آش رشته است و ترکیبی از حبوبات، رشته و کشک است. این آش مشهدی بر پایه عدس است و تهیه آن نیز آسان است.

۶. یتیمچه مشهدی

یتیمچه، یک غذای مشهور مشهدی است که در سایر شهرهای ایران نیز با موادی کمی متفاوت تر وجود دارد. این غذا، یک غذای گیاهی خوشمزه و اقتصادی است. برای تهیه یتیمچه، ابتدا لوبیا، نخود و عدس را می‌پزند. در این فاصله، پیاز، بادمجان و گوجه فرنگی را سرخ می‌کنند. سپس، سبزیجات و حبوبات را مخلوط کرده و می‌گذارند کمی بپزد. در آخر، ظرف را با کشک، نعناع داغ و سیر داغ تزئین می‌کنند. معمولاً این غذای سنتی مشهدی با نان سنگک سرو می‌شود.

بهترین رستوران های مشهد

۱. رستوران پسران کریم

این رستوران خوشمزه ترین غذاها را دارد که در میان آنها چلو ماهیچه رستوران پسران کریم زبانزد است و اگر یک بار آن را تجربه کنید، هرگز نمی توانید طعم غذا را فراموش کنید.

کیفیت غذاهای این رستوران فوق العاده است و همچنین سرویس دهی مناسبی انجام میشود و مهم تر از همه این که غذاهای این رستوران قیمت مناسبی دارند. رستوران پسران کریم در سال ۱۳۵۹ در خیابان طالقانی افتتاح شد و در سال ۱۳۷۶ به محل فعلی اش در بلوار خیام انتقال یافت.

۲. رستوران معین درباری

این رستوران از قدیمی ترین رستوران های شهر مقدس مشهد با قدمتی ۱۰۰ ساله است و بهترین غذاهای ایرانی با طعم و کیفیتی بی نظیر را در اختیار شما قرار میدهد.

۳. رستوران باغ زیتون

این رستوران از این جهت که به هیچ عنوان در غذاهای خود از سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کند، پیشنهاد خوبی برای گردشگرانی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

در رستوران باغ زیتون انواغ غذاهای ایتالیایی نظیر پاستا و پیتزا سرو می‌شوند. این رستوران دارای دو شعبه، یکی در بلوار ملک آباد و دیگری در بلوار سجاد است و شما می‌توانید با توجه به محل اقامتتان شعبه نزدیک تر را انتخاب کنید.

بهترین غذاها و رستوران‌های مشهد کدامند؟

۴. چلوکبابی امید

اگر به دنبال تجربه یکی از بهترین چلوکباب ها هستید، پیشنهاد ما چلوکبابی امید با قدمتی ۱۰۰ ساله است.

این رستوران با کیفت غذای عالی و محیطی دنج و آرام توانسته با محبوبیت بالای خود، در میان ۵ رستوران برتر مشهد از نگاه Tripadvisor قرار گیرد.

۵. رستوران شایان شاندیز

این رستوران با غذاهای خوشمزه و کیفیتی خوب و در عین حال قیمت های مناسب هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

هزینه های تقریبی غذا در سفر به مشهد

از بخش های مهم سفر به مشهد برای کسانی که خرید بلیط مشهد را انجام داده‌اند، بحث هزینه های سفر خصوصا هزینه ها و قیمت غذاهاست. هزینه های سفر شما از هزینه هتل گرفته تا غذا بسته به انتخاب هایتان متفاوت است.

می‌توان گفت برای به حداقل رساندن مخارج در سفر بهترین انتخاب ما تهیه مواد اولیه و پختن غذاست، ولی اگر می‌خواهید عمده وقت خود را صرف زیارت و گردش کنید و زمان کافی برای آشپزی کردن ندارید انتخاب های مختلفی پیش روی شما است.

با انتخاب رستوران های لوکس مانند رستوران های شاندیز باید روی هزینه ی تقریبی ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ برای هر نفر حساب کنید ولی اگر دنبال رستوران‌هایی با قیمت مناسب تر هستید رستوران‌های مرکز شهر می‌توانند گزینه های مناسب‌تری برای شما باشند.

انتهای پیام
captcha