نگاهی به فعالیت‌های اوقاف داورزن در دهه وقف
کد خبر: 3929617
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

نگاهی به فعالیت‌های اوقاف داورزن در دهه وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن همزمان با دهه وقف ضمن اعلام برنامه‌های این ایام به تشریح فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی این اداره در یک سال گذشته پرداخت.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن، 25 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به برنامه‌های این اداره همزمان با دهه وقف، بیان کرد: تهیه و توزیع 100 بسته معیشتی به نیازمندان، برپایی نشست‌های صنفی وقف، برپایی میز خدمت در محل مصلی نماز جمعه، تکریم واقفان و خانواده کارکنان اوقاف از برنامه‌های دهه وقف در شهرستان داورزن است.

وی گفت: همچنین همزمان با این ایام، مراسم کلنگ‌زنی استخر دو منظوره موقوفه آل احمد با هزینه 9 میلیارد ریال برگزار می‌شود و نیروگاه خورشیدی 90 کیلو واتی در بقعه متبرکه امامزاده سیدعلی‌اکبر(ع) روستای علی‌آباد افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع نیروگاه های خورشیدی شهرستان به سه نیروگاه خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به فعالیت‌های این اداره طی یک سال گذشته، اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریالی در بخش اراضی کشاورزی توانستیم پنج هکتار باغ پسته، دو هکتار انگور، 15 هکتار گندم و جو، و سه هزار گیاهان دارویی کشت و برای موقوفات در حوزه کشاورزی درآمدزایی کنیم.

خانی، دیوارکشی اراضی موقوفات با هدف صیانت از آنها، مرمت قنات‌ها و احیای چاه آب، ساخت خانه عالم در بقعه متبرکه امامزاده سیدعلی‌اصغر(ع) ریوند، ساخت شبستان امامزاده سیداسماعیل(ع) روستای بهمن‌آباد و گلدسته‌های بقعه متبرکه بی بی علیه خاتون(س) روستای باشتین را از دیگر فعالیت‌های این اداره طی یک سال گذشته برشمرد.

وی تصریح کرد: در حوزه اجرای نیت واقفان از مهر 98 تاکنون سه میلیارد و 100 میلیون ریال صرف تعزیه‌داری اهل بیت(ع)، رسیدگی به فقرا و نیازمندان و تعمیرات مساجد شده است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن ادامه داد: همچنین طی یک سال گذشته، 30 برنامه فرهنگی در سطح بقاع متبرکه شهرستان توسط مبلغان برگزار شده است و در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در این شهرستان، هشت مربی تدریس 180 قرآن‌آموز را بر عهده دارند.

وی گفت: از دهه وقف 98 تاکنون هفت وقف جدید در سامانه موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده و 12 رقبه تجاری این شهرستان به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا به مدت دو ماه از بخشودگی اجاره بهره‌مند شدند.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha