عملکرد ستاد کرونا جوابگو نبوده است / نیازمند تعطیلی کامل تهران و کلانشهر‌ها هستیم
کد خبر: 3929805
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

عملکرد ستاد کرونا جوابگو نبوده است / نیازمند تعطیلی کامل تهران و کلانشهر‌ها هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد عملکرد دست‌اندرکاران ستاد کرونا برای مقابله جوابگو نبوده است، گفت: نیازمند تعطیلی کامل دوهفته‌ای تهران و کلانشهر‌ها هستیم، در غیر این صورت از پس موج سوم برنمی‌آییم.

عملکرد ستاد کرونا جوابگو نبوده است / نیازمند تعطیلی کامل تهران و کلانشهر‌ها هستیمبه گزارش ایکنا، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، امروز 27 مهرماه، پیش از شروع جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اینکه هنوز شیوع کرونا در صدر اخبار دنیاست، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در بسیاری از کشور‌ها صحبت از شروع موج دوم کرونا به میان آمده است، اما در کشور ما به نظر می‌رسد وارد موج سوم شده‌ایم و متأسفانه وضع خوبی را شاهد نیستم.

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های کرونا، گفت: روزانه تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا نزدیک به ۳۰۰ نفر شده و تعداد مبتلایان روزانه نیز به پنج هزار نفر افزایش یافته است و آمار فوتی‌ها در تهران به ۱۵۰ مورد رسیده که با این شرایط نیازمند اقدامات ویژه‌تری هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه عملکرد دست‌اندرکاران ستاد کرونا برای مقابله جوابگو نبوده است، گفت: نیازمند تعطیلی کامل دوهفته‌ای تهران و کلانشهر‌ها هستیم، در غیر این صورت از پس موج سوم برنمی‌آییم.

هاشمی با اشاره به اینکه آلودگی هوا در فصل پاییز سلامتی سالمندان و کودکان و حتی میانسالان را به مخاطره می‌اندازد، افزود: با‌ توجه به شرایط سخت معیشتی، مردم تغذیه مناسبی ندارند و استرس دارند و این دو شرایط را برای کاهش ابتلا دشوار کرده است.

وی با انتقاد از اینکه در این شرایط هیچ حرف مثبتی از مسئولان سیاسی شنیده نمی‌شود، گفت: هماهنگی میان سران سه قوه بسیار پایین است و فقط به یکدیگر متلک‌پراکنی می‌کنند. در آبان‌ماه همیشه طرح ترافیک تقویت می‌شد و فشار بیشتری می‌آوردیم تا خودرو‌ها از خانه خارج نشود. به نظرم در حال حاضر نیز باید این اقدام انجام شود. از طرفی اگر فعالیت‌ها با افزایش محدودیت‌های کرونایی متوقف شود، حضور مردم در حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد.
انتهای پیام
captcha