تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و شهرداری شهرکرد منعقد شد
کد خبر: 3929970
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و شهرداری شهرکرد منعقد شد

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و شهرداری شهرکرد جهت انجام امور تحقیقاتی و علمی در بحث مدیریت شهری منعقد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد ۲۷ مهرماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و با اشاره به سوابق درخشان و تجارب بسیار خوب جهاد دانشگاهی در مباحث علمی، پژوهشی و فرهنگی‌ اظهار کرد: تعامل دوطرفه میان شهرداری شهرکرد و جهاد دانشگاهی استان نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چهار معاونت و چند سازمان در زیرمجموعه شهرداری شهرکرد فعالیت می‌کند، اظهار کرد: شهرداری از بدو تأسیس همراه مردم بوده است و مجموعه اقدامات شهرداری در زندگی مردم نمود عینی دارد.

شهردار شهرکرد تأکید کرد: درصدد هستیم  پروژه‌های عمرانی شهرداری را با استناد به مباحث علمی در شهر شهرکرد اجرایی کنیم، خوراک علمی برای سازمان‌های تحت نظر شهرداری برای انجام اقدامات فرهنگی و عمرانی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و پنج ساله شهرداری شهرکرد در اولویت قرار گرفته است، گفت: برنامه سال ۱۴۰۰ شهرداری شهرکرد در ذیل سند راهبردی پنج ساله شهرداری شهرکرد انجام می‌شود و در حال حاضر برای تدوین این برنامه مشاور طرح انتخاب شده است. 

سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی استان در ادامه این دیدار با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه پژوهش، آموزش، اشتغال و فرهنگی در جهاددانشگاهی وجود دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر ظرفیت نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده می‌تواند در مدیریت شهری موثر باشد.

وی بیان کرد: عموم مردم از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور بهره‌مند می‌شوند که نمونه بارز آن پژوهشگاه های رویان و  ابن سینا که خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند و همچنین این نهاد در حوزه گیرنده‌ و فرستنده‌های صدا و سیما و در حوزه پزشکی و... تولیدات بسیار ارزنده و موثر به جامعه ارائه کرده است.

رضایی در خصوص آموزش‌های جهاددانشگاهی، یادآور شد: آموزش‌های جهاددانشگاهی از دوره‌های کوتاه مدت تا مقطع دانشگاهی در مراکز آموزشی این نهاد برگزار می‌‎شود و در حال حاضر ۷۰۰ عنوان دوره مورد نیاز جوانان در شش مرکز آموزشی تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به ظرفیت های مراکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در این نهاد انقلابی، گفت: مراکز آموزشی، فناوری اطلاعات و گردشگری و شعب ستفا، افکار سنجی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا این نهاد آمادگی دارند در راستای مدیریت شهری شهرکرد به مجموعه شهرداری کمک کند.

انتهای پیام
captcha