مروری بر فعالیت‌های اوقاف کلات در دهه وقف
کد خبر: 3929976
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

مروری بر فعالیت‌های اوقاف کلات در دهه وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کلات با اشاره به هزینه کرد 75 میلیون تومان در راستای اجرای نیت واقفین در یک سال گذشته، بیان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های در قالب طرح «احسان ماندگار» همزمان با دهه وقف در این شهرستان در حال اجراست.

حاتمیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کلات، 27 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با تشریح فعالیت‌های این اداره، بیان کرد: تهیه و توزیع 100 بسته غذایی و معیشتی از محل موقوفات و کمک خیران در قالب طرح «احسان ماندگار» همزمان با دهه وقف در این شهرستان در حال اجراست.

وی برگزاری هشت نشست صنفی وقف، تقدیر از شورای مذهبی شهرستان، برپایی میز خدمت و مشاوره وقف در مصلی نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه وقف برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کلات گفت: در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش در یک سال گذشته 65 میلیون تومان صرف تعزیه‌داری و اطعام و 10 میلیون تومان صرف امور خیریه و مساجد شده است.

وی افزود: ساخت مسجد و شبستان به مساحت 250 متر مربع در بقعه متبرکه امامزاده میراسماعیل(ع) سر رود با اعتبار 485 میلیون تومان از محل کمک خیران و 196 میلیون تومان از محل نذورات و کمک استان، سنگ فرش زیارتگاه بابا رمضان به مساحت 700 متر مربع از محل کمک اداره‌کل اوقاف استان و نذورات، ساخت المان در زیارتگاه امامزاده سیدمظلوم(ع) با هزینه 30 میلیون تومان و نیز ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی و وضوخانه با هزینه 25 میلیون تومان در این بقعه متبرکه از جمله فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در یک سال گذشته است.

حاتمیان با اشاره به برخی اقدامات این اداره در راستای اشتغالزایی، تصریح کرد: دیوار کشی موقوفه حتم و ساخت استخر ماهی با هزینه 20 میلیون تومان، مرمت و بازسازی موقوفه حمام پایین محله جهت استفاده کارگاه قنادی با هزینه 110 میلیون تومان، نهال‌کاری باغ موقوفه عسکر خانی با هزینه 25 میلیون تومان از محل درآمد خود موقوفه، طی یک سال گذشته انجام شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین دیوارکشی مسجد جامع شهرستان کلات(قدمت دوران صفویه) جهت جلوگیری از ورود سیل به صحن مسجد با اعتبار 100 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، ساخت بوستان متروکه شهرستان کلات و واگذاری به‌صورت اجاره‌ای به شهرداری جهت ساخت پارک بانوان با هزینه 10 میلیون از محل اوقاف و خودیاری شهرداری کلات صورت گرفته است.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha