اخبار معارفی رسانه‌ها / رونمایی از سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور
کد خبر: 3930163
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

اخبار معارفی رسانه‌ها / رونمایی از سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور

«رونمایی از سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور در دفتر تبلیغات» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوشنبه 28 مهرماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‎کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز کم‌کارتر از روزهای قبل بوده و تا ساعت 14:30 امروز صرفاً دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «سروش، سخنرانی‌های آیت‌الله احمدی میانجی را کتاب می‌کند» آمده است: مجموعه دو جلدی به سوی نور، مرگ و عالم برزخ، مجموعه سخنرانی‌های مرحوم آیت‌الله میرزا‌علی احمدی میانجی(۱۳۰۵-۱۳۷۹) به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود. موسی احمدی میانجی(نوه مرحوم آیت الله میانجی) درباره انتشار این کتاب گفت: این مجموعه دو جلدی شامل مجموعه سخنرانی‌های این عالم در ماه رمضان سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ در خصوص مرگ، تأثیر روزه، شهادت حضرت علی(ع) و ... در مسجد عبداللهی در قم است که به کوشش دفتر تنظیم و نشر معظم له جمع‌آوری و به زودی در دو جلد از سوی انتشارات سروش منتشر خواهد شد. احمدی با بیان اینکه سخنرانی‌های این عالم به مناسبت‌های مختلف از رادیو پخش می‌شود، گفت: با توجه به استقبال مخاطبان سخنرانی‌های مرحوم پدربزرگ ما با توجه به مناسبت‌های مختلف از رادیو معارف پخش می‌شد که دفتر تنظیم و نشر معظم له تصمیم به انتشار این سخنرانی‌ها به صورت مکتوب گرفت.این سخنرانی‌ها به گونه‌ای پیاده و تنظیم شده است که شیرینی و شیوایی لحن سخنان این عالم عالیقدر حفظ شود تا خواننده بتواند با آن ارتباط بهتری بگیرد.

یادآور می‌شود، مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی(ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که از اساتید اخلاق حوزه و جزو اساتید شناخته شده در سطوح عالی به شمار می‌رفت. همچنین ایشان نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بود. مواقف شیعه، مالکیت خصوصی در اسلام، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، الاسیر فی السلام، مکاتیب الائمه و ... از جمله آثار این عالم عالیقدر است.

«ترتیل صفحه ۵۱۷ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «رونمایی از سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور در دفتر تبلیغات » آمده است: مرتضی غرسبان، دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه اخیر میز «توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک از سبد قرآنی(سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور) رونمایی خواهد شد. در سال گذشته، پروژه «وضعیت‌سنجی تولید محصولات قرآنی کشور» از سوی کمیسیون توسعه فعالیت‌های ترویجی، تبلیغی، قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دفتر تبلیغات اسلامی واگذار شد. به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، «رئیس میز قرآن» طراحی سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی، لازمه اجرای پروژه وضعیت سنجی تولید محصولات قرآنی کشور دانسته شد. بر این اساس، یکی از فعالیت‌هایی که در برنامه میز قرآن برای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تعریف گردید، طراحی سامانه سبد قرآنی بود؛ این فعالیت که با بیش از یک سال تلاش از سوی اداره فناوری پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام گرفت، در جلسه اخیر میز قرآن با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.

غرسبان با اعلام استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این سامانه و تأکید بر ارتقا آن به سطح ملی، تصریح کرد: مقرر شد که مراسم رونمایی رسمی از این سامانه در جلسه آتی «کمیسیون توسعه فعالیت‌های ترویجی، تبلیغی، قرآنی»، با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صورت گیرد. همچنین مقرر شد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور، ملزم به بارگذاری محصولات قرآنی خود در این سامانه گردند.

«رئیس میزکارتوسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی منصوب شد» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، یک خبر با عنوان «‌مدار حرکت صداوسیما توجه به ارزش‌ها و اصول دین اسلام است» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عناوین ««محمد در تورات و انجیل» رونمایی شد» و «روایتی از متفاوت‌ترین برنامه فرهنگی آستان قدس رضوی/رواقی برای کتاب» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «‌نام صحن‌ها و رواق‌های آستان عبدالعظیم حسنی‌(ع) تغییر کرد» آمده است: با تصویب شورای عالی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) و تأیید آیت‌الله محمدی ری شهری تولیت این بارگاه ملکوتی، نام تعدادی از صحن‌ها و رواق‌های این آستان مقدس تغییر یافت. بر اساس این مصوبه، نام صحن اصلی شمالی(عتیق) به صحن امام حسن مجتبی‌(ع)، صحن باغ توتی به صحن امام حسین علیه‌السلام(سیدالشهداء) و مصلای بزرگ ری به نام مصلای امام علی‌(ع) مزین شد. صحن جدید غربی به صحن امام هادی‌(ع)، شبستان جدید پایین صحن غربی به شبستان امام جواد‌(ع)، صحن امامزاده حمزه‌(ع) به شبستان امام موسی بن جعفر‌(ع) که در آینده احداث خواهد شد، فضای مقابل دانشگاه علوم و حدیث به بست آزادی، صحن مجاور مرقد امامزاده طاهر‌(ع) به صحن امام سجاد‌(ع)، صحن شمالی مقابل کتابخانه و دارالضیافه به صحن امام صادق(ع)، رواق ورودی شرقی(قبل از صحن مصلی) به رواق 15 خرداد(شهید طیب حاج رضایی)، رواق ورودی شمالی مرقد حضرت عبدالعظیم(ع) به رواق حضرت عبدالعظیم(ع)، شبستان بالا سر به شبستان بالا سر حضرت عبدالعظیم(ع) تغییر نام یافت.

همچنین اماکن متبرکه دیگر این بارگاه ملکوتی همچون شبستان مقبره آیت‌الله کاشانی به شبستان آیت‌الله کاشانی، شبستان بالاسر امامزاده حمزه‌(ع) به رواق امامزاده حمزه‌(ع)، شبستان پایین پای امامزاده حمزه(ع) و صحن شیخ ابوالفتوح رازی به شبستان ابوالفتوح رازی، رواق بین حرم امامزاده حمزه(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به رواق بین الحرمین، رواق بین الحرمین تا انتها به رواق حضرت زهرا(س)(رواق شهید رضایی در جای خود باقی است)، ضلع شرقی امامزاده طاهر(ع) به رواق امامزاده طاهر(ع)، شبستان شمالی امامزاده طاهر( ع) به رواق نرجس خاتون(س) و شبستان مجاور آیت‌الله آشتیانی در ضلع جنوبی و شبستان پایین پای حضرت عبدالعظیم(ع) شرقی به شبستان حضرت خدیجه کبری(س) تغییر نام یافتند.

هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «‌بزرگترین واقف علمی کشور از هیچ شروع کرد و با هیچ تمام کرد/ حساب به دینار، بخشش به خروار»، «ضرورت نقش‌آفرینی بقاع متبرکه در حوادث غیرمترقبه»، «رجبی‌دوانی: تحریف سیرۀ اهل‌بیت(ع) را دستاویز غافل کردن مردم از ناکارآمدی دولتشان کرده‌اند»، «۱/۵ میلیون نفر در ماه محرم و صفر پای "تکیه" اشک ریختند»، «جهادگران نیکوکار ۵۰۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان استان قزوین توزیع کردند+ عکس»، «مسابقه پیامکی نماز از مجموعه سخنرانی‌های «نماز پیامبر(ص)» برگزار می‌شود» و «طبق آیات قرآن، آیا قصد بدی که به مرحله عمل نرسیده، در زندگی ما تأثیر دارد؟» است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «‌تأکید امام حسین(ع) بر پرهیز از ستم به مظلوم» منتشر کرده است.

ایسنا

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری نیز شامل «به سادگی نمی‌توان در مورد مسائل تاریخی نظر داد»، «ماجرای برادر افراطی امام رضا(ع)» و «رادیو وحدت امروز راه‌اندازی می‌شود» هستند.

انتهای پیام
captcha