یادواره شهدای قرآنی در چهارمحا‌ل‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3930220
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱

یادواره شهدای قرآنی در چهارمحا‌ل‌وبختیاری برگزار می‌شود

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری «یادواره آیه‌های سرخ» در راستای بزرگداشت شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن استان در دهه فجر امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز کار دبیرخانه «یادواره آیه‌های سرخ» در استان، اظهار کرد: این دبیرخانه متشکل از اداره امور قرآنی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه حضرت قمربی‌هاشم(ع)، اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کار خود را در راستای شناسایی و بزرگداشت شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن استان با عنوان «یادواره آیه‌های سرخ» آغاز کرده است، این یادواره همزمان با طلیعه دهه فجر در استان برگزار می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

وی در خصوص بخش‌های پیش‌بینی شده برای یادواره آیه‌های سرخ استان، گفت: نمایشگاه آثار، تصاویر، خاطرات، وصایا و یادگاری‌های به جا مانده از شهدای قرآنی استان یکی از بخش‌های یادواره است که در دو فضای مجازی و حقیقی برگزار و به‌صورت سیار در شهرستان‌های 10گانه استان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام کارگر ادامه داد: برپایی مراسم یادواره آیه‌های سرخ استان در شهرکرد و دعوت از خانواده‌های شهدای قرآنی جهت تجلیل و تکریم، از دیگر برنامه‌های تعریف شده در راستای گرامیداشت مقام شامخ شهدای قرآنی است. همچنین تولید یک کلیپ و تدوین یک کتابچه از مجموعه آثار این شهدا در دستور کار دبیرخانه این یادواره قرار دارد.

سرپرست اداره امور قرآنی استان با بیان اینکه یادواره آیه‌های سرخ استان در بازه زمانی ۱۲ بهمن‌ماه تا پایان سال جاری برگزار می‌شود، افزود: در صورت بهبود شرایط کرونایی در استان، برنامه حضور در منازل شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن استان و سرکشی از خانواده‌های این شهدا و گرامیداشت مقام آنان در برنامه گنجانده می‌شود.

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به اینکه در حال حاضر آماری از تعداد شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن کریم استان در دست نیست، تصریح کرد: فرمی در راستای شناسایی این شهدا طراحی شده است که در اختیار پایگاه‌های بسیج، سپاه، مجمع پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ادارات بنیاد شهید و ... قرار می‌گیرد تا اطلاعات و آمار شهدای قرآنی استان جمع‌آوری شوند. پیش‌بینی می‌شود آثار این شهدا از طریق نهادهایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و دبیرخانه کنگره شهدای استان قابل دسترسی هستند که در اختیار دبیرخانه یادواره قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از افرادی که اطلاعاتی در خصوص شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن کریم استان در دست دارند خواست تا اطلاعات خود را به اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha