جایزه بنیاد موقوفه البرز به ۵۱ دانش‌آموز برتر کشور اهدا می‌شود
کد خبر: 3930525
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

جایزه بنیاد موقوفه البرز به ۵۱ دانش‌آموز برتر کشور اهدا می‌شود

بنیاد موقوفه فرهنگی البرز همزمان با پنجاه و هشتمین سال تأسیس این بنیاد از ۵۱ دانش‌آموز برتر سراسر کشور تقدیر می‌‌‌کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد موقوفه فرهنگی البرز، در نشست خبری همایش دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، که امروز ۳۰ مهرماه در سازمان اوقاف برگزار شد، با اشاره به فعالیت این بنیاد از سال ۱۳۴۲ اظهار کرد: موقوفه البرز با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده، نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده و بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت قرار داده است.

ارشدی بیان کرد: همزمان با پنجاه و هشتمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز و در راستای تحقق امینانه نیت واقف، همایش ملی دانش‌آموزی طی آبان‌ سال جاری، برگزار می‌شود. بنیاد پیش از این در مرداد سال جاری، همایش نخبگان را با هدف تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور قرار برگزار کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز یادآور شد: همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل مجازی  و با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به صورت آنلاین در ۲۰ استان کشور برگزار می‌شود‌.

وی گفت: همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز به دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت بدون مشارکت مدعوین و صرفاً با حضور محدود برگزیدگان تهرانی برگزار می‌شود. ضمن اینکه در مراکز استانی نیز از برگزیدگان استانی به صورت همزمان تقدیر می‌شوند.

ارشدی تأکید کرد: دلیل اجرای این همایش با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی تأکید بر توقف‌ناپذیری و جاری بودن وقف است. در این مراسم قرار است از ۵۱ دانش‌آموز ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور شامل ۲۶ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۲۵ دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم با اهدای جایزه ۵۰ میلیون ریالی، لوح تقدیر و تندیس همایش تقدیر شود.

انتهای پیام
captcha