تولیدات رادیویی دفاع مقدس باید در شان ارزش‌های ستودنی آن باشد
کد خبر: 3931230
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
داور جشنواره «راویان حماسه»:

تولیدات رادیویی دفاع مقدس باید در شان ارزش‌های ستودنی آن باشد

فریبا متخصص عقیده دارد؛ دلاوری‌ها و رشادت‌های هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان باارزش و ستودنی است که باید آثار تولیدی هنرمندان رادیویی در حوزه دفاع مقدس در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

فریبا متخصص

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، داور جشنواره «راویان حماسه» گفت: ایثاری که خانواده شهدا انجام داده اند وصف ناشدنی است، اینکه مادری چند فرزندش را در جنگ از دست بدهد هرگز آسان نیست و از طرفی دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان برومند ما در هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان باارزش و ستودنی است که باید آثار تولیدی هنرمندان رادیویی در حوزه دفاع مقدس در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.
فریبا متخصص درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره «راویان حماسه » گفت: از نظر کیفیت، اختلاف بین آثارزیاد بود، برخی از کارها متن قوی و تأثیرگذاری داشت به خصوص آثاری که حالت مستند- نمایشی و حتی راوی – نمایشی داشتند و به عبارتی خوانش صرف نبودند ، به همین دلیل در ذهن شنونده تصویرسازی قوی ایجاد می کردند اما در عین حال برخی از آثار نیز ضعیف بودند و هیچ حال و هوای نمایشی و اتفاق تازه ای در آنها رخ نمی داد تا بر شنونده تاثیر بگذارد.
این هنرمند رادیو و تلیوزیون ادامه داد: به نظرم بهتر است وقتی که چیزی تعریف می شود ، صرفا حالت روخوانی نداشته باشد بلکه بیشتر به سمت نمایش نزدیک شود تا برای شنونده باورپذیر و جذاب باشد.
متخصص در پایان گفت: اگر قرار باشد تأثیرگذاری نمایش‌های رادیویی دفاع مقدس بیشتر شود بهتر است به طور مستقیم به سراغ سوژه که همان جنگ است نرویم بلکه با ظرافت ابعاد متفاوت جنگ را در بستر خانواده در نظر بگیریم تا قصه خطی و یکنواخت نشده و تاثیرگذاری آن دوچندان شود.

انتهای پیام
captcha