معرفی گروه تواشیح «رهروان ولایت» اصفهان
کد خبر: 3931379
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

معرفی گروه تواشیح «رهروان ولایت» اصفهان

گروه تواشیح «رهروان ولایت» شهر دستگرد در استان اصفهان، با مجموعه فعالیت‌های چندین ساله خود، موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شده است.

به گزارش ایکنا، مرکز فرهنگی ـ قرآنی «رهروان ولایت» با سابقه 7 ساله، فعالیت خود را با آموزش‌ در رشته‌های صوت و لحن قرآن، ترتیل، قرائت، روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن و همچنین  تواشیح ویژه نوجوانان شروع کرد.

این مرکز قرآنی با داشتن بیش از 100 قرآن‌آموز و تربیت آنها، اقدام به راه‌اندازی گروه تواشیح به نام «رهروان ولایت» کرد. سن اعضای مجموعه از 7 تا 14 سال است، اما میانگین سن برخی از افراد که از ابتدای کار در مجموعه حضور داشتند، 18 سال است.

حجت‌اله اسدی، مسئول گروه تواشیح «رهروان ولایت» گفت: اهداف ترسیم شده در مجموعه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و همان‌طور که از نام مجموعه مشخص است، بچه‌ها موظف هستند که در راه رهبری، امام و شهیدان قدم برداشته و از صدای خوش خود برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنند. گروه تواشیح رهروان ولایت در شهر دستگرد با حضور 40 نفر از نوجوانان توانمند در رشته قرائت قرآن کریم تشکیل شد و تاکنون موفق به اجرای 22 اثر با عناوین طلوع خورشید، یاحسین، یا حبیب، سالار زینب و غیره شده است.

این گروه تواشیح در مسابقات گوناگون مانند مسابقات قرآن پدافندهوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی ارتش، مسابقات بسیج به یاد شهدای منا، آموزش و پرورش، مسابقات دانش‌آموزی رتبه‌های برتر کشوری و استانی در رشته‌های قرآنی، تواشیح و سرود موفق به کسب مقام‌های برتر شده و چندین تواشیح از این گروه به صورت تصویری از رسانه ملی پخش شده است.

همچنین نوجوانان این مجموعه، در کرسی‌های تلاوت شب‌های جمعه حضور داشته و تلاوت آنها با نظر اساتید برای بهبود قرائت قرآن کریم، اصلاح می‌شود. اردوهای تفریحی، سفرهای معنوی، برنامه تلاوت و جزء‌خوانی، برگزاری مسابقات قرآنی، اذان‌گویی و ورزشی بین اعضاء، از دیگر برنامه‌‌های این مرکز است.

یکی از آثار گروه تواشیحی، مجموعه رهروان ولایت دستگرد اصفهان به نام «اسماءالحسنی» است. این اثر در ماه مبارک رمضان در بین آیتم‌های شبکه کودک پخش شد که از سوی مقام معظم رهبری دیده شد و مورد تفقد قرار گرفت و ایشان از این اثر تشکر  و تقدیر داشتند. اعضای گروه و مردم دستگرد از توجه حضرت آقا به این گروه تواشیح، بسیار خوشحال شدند و از ایشان قدردانی کردند.

دو اثر از گروه تواشیح «رهروان ولایت» را در ادامه ببینید:

انتهای پیام
captcha