جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومان زکات در زنجان
کد خبر: 3931452
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومان زکات در زنجان

دبیر شورای زکات استان زنجان از جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومان زکات خبر داد و گفت: ۸۹ درصد این مبلغ برای محرومان و ۱۱ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

جمع‌آوری 20 میلیارد تومان زکات در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، شب گذشته، ۵ آبان‌ ماه در جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان اظهار کرد: رفع فقر و محرومیت در صدر هدف‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد و پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در کمک به محرومان و مستضعفان سخنی بی‌معنا و ادعایی پوچ است.

وی با اشاره به اینکه همه ما متعلق به جامعه ولایی هستیم و باید ولایتمداری خود را در عمل ثابت کنیم، بیان کرد: وظیفه ما گفتمان‌سازی جریان‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ کمک مومنانه، مواسات و همدلی است و باید در شرایط فعلی این کمک‌ها افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: زکات یکی از شئونات حاکم اسلامی و ولی‌فقیه زمان است و اگر کمیته امداد امروز به عنوان دبیرخانه زکات حرکتی در باب زکات پیگیری، جمع‌آوری و توزیع انجام می‌دهد، این کار به‌عنوان بال عاطفی نظام، گستردگی چتر حمایتی امداد در شناخت فقر و داشتن بانک اطلاعاتی است.

وی با تأکید بر اینکه ساز و کار زکات، مردمی و همگانی است، تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که زکات در باور مردم بنشیند و پرداخت زکات در بین مردم نهادینه شود و به فرمایش امام صادق (ع) مردم باور کنند که زکات خرج مال نیست بلکه جمع مال است و اگر فرهنگ زکات به گفتمان تبدیل شود در باب اقتصاد مقاومتی، فقر زدایی و اجتماع‌محور کردن فقر موثر خواهد بود.

دبیر شورای زکات استان زنجان ابراز کرد: سال گذشته ۱۸.۵ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده و زنجان جزو استان‌های خوب بود و امسال هم به همت ائمه محترم جمعه، مبلغان، مودیان و مردم شریف استان این مبلغ تاکنون به بیش از ۱۹ میلیارد تومان رسیده است که هدفگذاری تا پایان سال 23 میلیارد تومان است.

وی به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: 89 درصد زکات جمع‌آوری شده به محرومان اختصاص یافته و 11 درصد آن نیز برای ۲۵ پروژه عام‌المنفعه هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha